تبیان، دستیار زندگی

نماینده فلسطین: انتقال سفارت آمریکا به قدس نتیجه معکوس داد

مدیر بازاریابی وزارت گردشگری تشکیلات خودگردان فلسطین که برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری به لندن سفر کرده است با انتقاد از تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتخانه این کشور از تل‌آویو به قدس عنوان کرد که این مساله با تحریک احساسات گردشگران به نفع فلسطین تمام‌ شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
نماینده فلسطین:انتقال سفارت آمریکا به قدس نتیجه معکوس داد

«ماجد اسحاق» در حاشیه نمایشگاه بازار سفرهای جهانی لندن  گفت: هرچند صنعت گردشگری فلسطین با مشکلاتی مواجه است اما استقبال گردشگران از این کشور بی‌نظیر است و درحال حاضر نمی‌توان حتی یک اتاق خالی در هتل‌های فلسطین پیدا کرد و ظرفیت اکثر اقامتگاه‌ها تکمیل می‌باشد.
وی افزود: برخلاف گذشته، فصول گردشگری در فلسطین طولانی‌تر شده و گردشگران از ملیت‌های مختلف، تمایل بیشتری برای بازدید از میراث فرهنگی و تمدن فلسطین نشان می‌دهند. اینک ترافیک زیادی ازسوی کشورهای چین، مالزی، اندونزی، هند و حتی پیروان مذاهب غیراسلامی راهی فلسطین هستند.
این مقام فلسطینی با اشاره به این مشکل که گردشگران بایستی از طریق سرزمین‌های اشغالی وارد فلسطین شوند و رژیم صهیونیستی در این رابطه کارشکنی می‌کند، گفت: اسرائیل مرزهای فلسطین را کنترل می‌کند و اتباع بسیاری از کشورها قادر به ورود به داخل فلسطین نیستند. با این‌ وجود راهبرد ما این است که حوزه گردشگری را بیشتر فعال کنیم. اکنون مشغول تبلیغ برای شمال فلسطین از رام الله تا جنین و در جنوب حبرون (الخلیل) هستیم. همچنین گردشگران را تشویق می‌کنیم تا از روستاها، بیابان‌ها و اردوگاه‌های فلسطین دیدن کنند.
به گفته اسحاق، درحال حاضر 40 هزار فعال گردشگری در فلسطین مشغول به کار هستند و بالغ‌ بر 900 هزار اتاق هتل در فلسطین وجود دارد. او می‌گوید که سال گذشته 2 میلیون و 300 هزار گردشگر خارجی از فلسطین دیدن کرده‌اند.
این مقام فلسطینی در پاسخ به سؤالی درباره عواقب تصمیم آمریکا به انتقال سفارتخانه این کشور از تل‌آویو به قدس گفت: ما در سطح سیاسی با این تصمیم مخالفت کردیم. از نگاه ما ایالات‌متحده آمریکا هیچ حقی ندارد تا قدس را به اسرائیل واگذار کند. این شهر بخشی از سرزمین‌های اشغالی به شمار می‌رود و ما با اقدام آمریکا مخالفیم.
وی با این‌حال اظهار داشت که تأثیر اقدام آمریکا سبب شد تا گردشگران بیشتری به‌ویژه مسلمانان برای ابراز همدردی با مردم فلسطین ، به این کشور سفر کنند.
اسحاق افزود که آن‌ها از شهر قدس اشغالی دیدن کرده و به فلسطینی‌های مقیم این شهر کمک مالی می‌کنند. از این منظر او معتقد است که تصمیم آمریکا نتیجه معکوس داده و به نفع حوزه گردشگری فلسطین تمام ‌شده است.
'دونالد ترامپ' رئیس‌جمهوری آمریکا پس از روی کارآمدن به‌طور آشکار از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و در اقدامی که خشم جامعه جهانی را در پی داشت، سفارت این کشور را از تل‌آویو به قدس منتقل کرد.
این کشور به‌ تازگی کمک‌های مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) را متوقف کرده تا به‌ اصطلاح آینده این همکاری را بیشتر بررسی کند.
سی و نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری 'بازار سفرهای جهانی' دوشنبه گذشته با حضور فعالان این حوزه از جمله شماری از شرکت‌های گردشگری ایران و نیز مقامات دولتی و علاقه‌مندان به صنعت توریسم، در محل نمایشگاه‌های دائمی لندن موسوم به 'اکسل' گشایش یافت.
در این نمایشگاه که به مدت سه روز برگزار شد بیش از 50 هزار تن از دست‌اندرکاران صنعت گردشگری، مقام‌های سیاسی و رسانه‌های بین‌المللی بازدید کردند.
گفته می‌شود در نمایشگاه امسال قراردادهایی به ارزش 3.5 میلیارد پوند در حوزه گردشگری به امضاء رسیده است.
حسام زملط سفیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین نیز که در حدود یک ماه پیش به این سمت منصوب شد در غرفه فلسطین حضور داشت. او پیش‌تر نماینده اسبق فلسطین در آمریکا بود که پس از تصمیم کاخ سفید برای بستن دفتر فلسطین در واشنگتن، به لندن مأمور شد.
'امانوئل حساسیان' نماینده پیشین فلسطین در لندن  گفته بود: روند سازش با محوریت آمریکا به پایان رسیده است. تصمیم ترامپ برای انتقال سفارتخانه این کشور به قدس نشان داد که آمریکا تمایلی به منافع فلسطینی‌ها ندارد.

منبع :خبرگزاری ایرنا