تبیان، دستیار زندگی

اعزام تور گردشگری به طبس از طریق دفاتر داخل استان نبود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: براساس بررسی های انجام شده برگزاری تور گردشگری هنجارشکن در طبس از طریق دفاتر مجوزدار استانی نبوده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
اعزام تور گردشگری به طبس از طریق دفاتر داخل استان نبود

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی حسن رمضانی با اشاره به انعکاس اعتراض های مردمی نسبت به حضور تور گردشگری هنجارشکن در طبس افزود: تمامی دفاتر مجوزدار می توانند به هر جای کشور مشروط به رعایت ضوابط قانونی تور اعزام کنند و به ملاحظات فرهنگی و اعتقادی مردم شهرها و روستاهای مقصد گردشگری احترام بگذارند.
وی اظهار داشت: تذکرات لازم به تمامی تورگردانان داخلی استان برای رعایت شرایط مذهبی پایان ماه صفر و عدم برگزاری تور در این ایام داده شده است و در صورتی که چنین حرکت ناشایستی که مغایر با شئونات مذهبی باشد از طرف دفاتر استانی صورت بگیرد بدون شک مجوز دفاتر مذکور ابطال می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی گفت: علاوه بر تذکرات به دفاتر و آژانس های مسافرتی به بومگردی های سطح استان نیز تذکراتی در خصوص عدم خدمات دهی به مراجعان بی حجاب، بدحجاب و تمامی کسانی که حدود شرعی و قانونی را رعایت نمی کنند، داده شده است.
وی با اشاره به هنجارشکنی برخی گردشگران ایام پایان ماه صفر در شهرستان طبس افزود: این گردشگران توسط آژانس هایی از سایر استان ها به خراسان جنوبی عزیمت کرده بودند اما با ادارات کل میراث‌ فرهنگی مبدا این آژانس ها و دفاتر مکاتبه شده و مراتب برای پیگیری قضایی و قانونی به اطلاع آنها خواهد رسید.
رمضانی ضمن تاکید مجدد به برخورد قانونی و قضایی با هنجارشکنانی که احساسات مردم متدین طبس را جریحه دار کردند، از تمامی همشهریان و هم استانی ها درخواست کرد با اداره کل میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی و ادارات شهرستانی در شناسایی و معرفی هنجارشکنان در تمامی روزهای سال همراه باشند.
امام جمعه طبس نیز روز گذشته (شنبه) در جمع معترضان به هنجارشکنی در این شهرستان گفت: طبق مصوبه 2 هفته قبل شورای تامین شهرستان طبس، گردشگری در ایام عزاداری در این شهرستان ممنوع شد اما این مصوبه را به اداره مربوطه گردشگری اعلام نکردند.
حجت الاسلام محمدرضا محمدی افزود: روز قبل از 28 صفر در پایان وقت اداری طوری که مسئولان مربوطه گفتند مصوبه را اعلام کردند و اداره گردشگری می گوید همه تورها مجوز گرفتند و تورهای خود را تشکیل دادند، برخی در مسیر آمدند و برخی در حال آمدن هستند و ما نمی توانیم آن را لغو کنیم.
وی با بیان اینکه ما مخالف گردشگر و گردشگری نیستیم گفت: ما انقلاب کردیم که گردشگر بیاید در شهر ما تاخت و تاز کند؟ آن هم در شهری که به فرموده مقام معظم رهبری دارالمومنین است؛ شهری که قطب فرهنگی دارد و برادر امام رضا (ع)، حسین بن موسی الکاظم و افتخار همه ماست.
امام جمعه طبس با تشکر از حرکت خودجوش مردم در اعتراض به هنجارشکنی برخی گردشگران افزود: ما پیگیری ها و نامه‌نگاری‌های لازم را انجام داده و می‌دهیم و امیدواریم این حرکت زیبای شما سنت حسنه ای شود که مسئولان توجه بیشتری داشته باشند و شاهد تکرار این حوادث که قلب هر انسان مومن را جریحه دار می کند، نباشیم.
وی خطاب به معترضان هم گفت: خواهش ما این است آرامش خود را حفظ کنید و ما هیچ گاه به حرکت هایی که خلاف ضوابط اداری باشد، توصیه نمی کنیم.
مردم روستای منطقه نمونه گردشگری خرو نیز روز پنجشنبه گذشته در ورودی این روستا تجمع کردند و نوشته هایی با مضمون «آری به گردشگر و نه به هنجارشکنی» در دست داشتند.
مرکز شهرستان طبس در 270 کیلومتری بیرجند و دارای اماکن مختلف گردشگری است.

منبع :خبرگزاری ایرنا