تبیان، دستیار زندگی

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری:

ایران در مهمان نوازی برای جهانیان شناخته شده است

دبیر کل سازمان جهانی گردشگری گفت: مهمان نوازی در گردشگری شاخصه ای بالاتر از فرهنگ ، سنت ها و معماری است که ایران در این صفت برای جهانیان شناخته شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
ایران در مهمان نوازی برای جهانیان شناخته شده است
  زوراب پلولیکاشویلی روز یکشنبه در نشست خبری چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در تالار سلام کاخ گلستان اظهار داشت: اولویت قراردادن گردشگری در صدر اقدامات دولت ایران جای قدردانی دارد.
وی افزود: ایران کشوری جذاب است و ما برای ارتقای سطح گردشگری ایران اینجا هستیم.
زوراب ادامه داد: حضور 27 کشور در اجلاس همدان نشان می دهد 27 ارتباط جدید تجاری در زمینه گردشگری می تواند انجام شود.
او تاکید کرد: خوشحالم که این اجلاس در تهران و اصفهان برگزار نمی شود و در همدان به عنوان یک مرکز جدید گردشگری از طرف ایران به دنیا معرفی می شود.
وی گفت: اکوتوریسم و بوم گردی از حوزه های مهمی است که به دنبال ارتقای آن در ایران هستیم.

 سازمان جهانی گردشگری کمک حال ماست

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیز در این نشست گفت: در اجلاس همدان از 27 کشور مهمان داریم که این مساله به توسعه گردشگری کشور ما کمک خواهد کرد.
علی اصغر مونسان افزود: سازمان جهانی گردشگری کمک حال ما برای ارتقای سطح گردشگری کشور است.
وی ادامه داد : کشور ما در میان ده کشور پر ظرفیت در زمینه گردشگری است و در زمینه های معماری، طبیعت زیبا و فرهنگی، جذابیت های فراوان دارد.
مونسان یادآور شد: برای افزایش تعداد واحدهای بوم گردی از 600 واحد کنونی به دو هزار واحد که به اقتصاد کشور و روستاهای ما کمک خواهد کرد از سازمان جهانی گردشگری مشاوره خواهیم گرفت .
، چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری از 21 تا 23آبان ماه در شهر همدان با حضور مهمانان از 27 کشور جهان برگزار خواهد شد .

منبع :خبرگزاری ایرنا