تبیان، دستیار زندگی

شرح سفر ماورایی یک نویسنده

کتاب «به احساس درونت اعتماد کن» نوشته آن بروب شامل شرح سفر عجیب فرازمینی یک انسان و کشف معنای تازه‌ای از زندگی منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب «به احساس درونت اعتماد کن»

 انتشارات مروارید کتاب «به احساس درونت اعتماد کن» را که روایتی از یک معجزه نیز به آن گفته است را به قلم آن بروب و ترجمه مریم سعادتمندی بحری روانه بازار کتاب کرده است.

آن بروب که راوی این اثر است در 23 سالگی تصادف کرگباری را تجربه می‌کند و با داشتن جراحت‌های شدید با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند و دو زندگی موازی را در رویا می‌بیند. آنچه او در کتابش روایت می‌کند نتیجه روبرو شدنش با این دو زندگی و دو روایت است.

بروب پس از به هوش آمدن همه عمر و تلاش خود را مصرف به این مساله کرده است که تا آنچه را در رویا دیده است محقق کند و به همین خاطر مسیر زندگی خود را تغییر می‌دهد و به اعتقاد کسانی که شرح زندگی او را خوانده‌اند، او در این هدف موفق بوده است.

بروب در بخشی از مقدمه خود در این کتاب می‌نویسد:  مثل اکثر مردم، من هم از درون تنها بودم؛ بر پایه عادت‌ها ععمل می‌کردم؛ مثل هواپیمایی که روی حالت خلبان خودکار تنظیم شده باشد، هرگز نمی‌گفتم چرا. چرا آن کارها را انجام دادم یا چرا آن تصمیمات را گرفتم؟ تمامی انرژی و تمرکزم صرف این می‌شد که بر اساس رویدادهای زندگی، برای آینده تصمیم گیری کنم. احساسات و نیروی درونم هیچ وقت جایی برای عرض اندام نداشتند. در واقع فمورمول زندگی من این بود: اول عمل می‌کردم، بعد درباره آن موضوع فکر می‌کردم، سپس به احساسم رجوع می‌کردم و در آخر آن را زندگی می‌کردم.

مترجم این اثر نیز در مقدمه خود بر این کتاب می‌نویسد: بروب در این کتاب می‌گوید که زیستن در حال و جدی گرفتن احساسات را ژگونه باید اولویت زندگی قرار بدهیم تا بتوانیم یک زندگی پرمعنا و خاص داشته باشیم. او ثابت می‌کند که زبان روح انسان عشق است به همین دلیل ما باید به طور صحیح و آگاهانه با خرد درونی‌مان ارتباط برقرار کنیم تا بتوانیم در مسیر رویاهای روح‌مان قدرم برداریم.

این کتاب را نشر مروارید در 270 صفحه با قیمت 30 هزار تومان منتشر کرده است.
منبع: مهر