تبیان، دستیار زندگی

چهار پنل تخصصی در اجلاس جهانی گردشگری برگزار می شود

عضو هیات رئیسه اجلاس جهانی گردشگری گفت: همزمان با چهلمین اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) چهار پنل تخصصی با حضور اساتید برجسته جهان در حوزه گردشگری برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
چهار پنل تخصصی در اجلاس جهانی گردشگری برگزار می شود
حمیدرضا یاری روز دوشنبه افزود: در نخستین روز این اجلاس، پنل اصلی با عنوان «بهره گیری گردشگری فرهنگی از نوآوری و فناوری» از ساعت 11 و 45 دقیقه در استانداری همدان برگزار می شود.
وی اظهار داشت: این پنل نقش نوآوری و فناوری در توسعه گردشگری فرهنگی و افزایش رقابت پذیری و جذابیت مقصد را بررسی می کند.
یاری عنوان کرد: فناوری و نوآوری، از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، به عنوان بخشی از توسعه پایدار گردشگری فرهنگی و در نتیجه بهبود مدیریت، افزایش رقابت پذیری و سودآوری، ارتقاء کیفی تجربیات گردشگران و رفاه ساکنان و همچنین حفظ منابع فرهنگی ملموس و ناملموس عمل می کند.
وی ادامه داد: مدیریت این پنل را پروفسور جعفر جعفری استاد بازنشسته دانشگاه ویسکانسن استاوت آمریکا به عهده دارد.
عضو هیات رئیسه اجلاس جهانی گردشگری اضافه کرد: دکتر مایکل «دی جیوواین» استادیار دانشگاه «وست چستر» آمریکا و پروفسور «لورنزو کانتونی» استاد دانشگاه «دلا اسویزرا ایتالیانا» سوئیس در این پنل سخنرانی می کنند.
وی با اشاره به اینکه پنل دوم بعد از ظهر همین روز در هتل باباطاهر برگزار می شود، گفت: این پنل با موضوع «راهبری توسعه پایدار در گردشگری فرهنگی» با حضور 230 فعال حوزه گردشگری کشور برگزار می شود.
یاری ادامه داد: مدیریت این پنل را دکتر «مایکل دی جیوواین» استادیار دانشگاه «وست چستر آمریکا» به عهده دارد.
وی افزود: پروفسور «کاظم وفاداری» استادیار و رئیس بخش دانشگاه آسیا اقیانوسیه «ریتسومیکان» ژاپن و دکتر «تام سلانیمی»، مدیر مرکز طبیعی «هالتیا فنلاند» از سخنرانان این پنل هستند.
عضو هیات رئیسه اجلاس جهانی گردشگری با اشاره به اینکه پنل سوم با موضوع «فناوری و گردشگی فرهنگی، تقویت رقابت پذیری جهانی» برگزار می شود، اظهار داشت: پروفسور «لورنزو کانتونی» استاد دانشگاه «دلا اسویزرا ایتالیانا» سوئیس مدیریت این پنل را بر عهده دارد و «کیسرا خان» از موزه «بریتیش» انگلستان، «جنس تراینهارت» مدیرعامل راهبردهای «کملئون» تایلند، «آگوستین رودریگز» رئیس امور و توافقات شرکت «آمادئوس» امارات متحده عربی، «آلفونسوس آدیتیا» مدیرعامل «تریپونیو» اندونزی و «یانگ جیل کیم» مدیر دپارتمان ترویج آنلاین داخلی سازمان گردشگری کره جنوبی سخنرانان این پنل هستند.
یاری عنوان کرد: در پنل پایانی جمع بندی اجلاس انجام می شود و پروفسور «جعفر جعفری» استاد بازنشسته دانشگاه ویسکانسن استاوت آمریکا و «ولی تیموری» معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران سخنرانی می کنند.
چهلمین اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) با حضور 80 عضو این اجلاس از 30 کشور جهان، از امروز 21 تا 24 آبان به میزبانی همدان برگزار می شود.

منبع :خبرگزاری ایرنا