تبیان، دستیار زندگی

دلیل حرف گوش کن نبودن و زیادی حرف زدن خانم ها

چرا مردها به حرف زنان گوش نمی‌دهند ؟

زن و مرد برای کار یکسان ساخته نشده اند ، در خلق و آفرینش زن بدین گونه است که برای بیان احساسات و انجام امور و برنامه ریزی در مسادل مختلف بیشتر از کلامشان استفاده می کنند و مردان بیشتر در فکر فرو می روند و در این مسئله زن و مرد باهم تفاوت دارند و فرق می کنند نه بهتر از هم هستند و نه بدتر بلکه فقط متفاوتند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تفاوت زن و مرد، جنس مخالف تمایزات، تجسم بینایی، خانواده ایرانی، روانشناسی زن و مرد
 تفاوت با تساوی حقوق در تضاد نیست منظور از تساوی حقوق ، آزادی برای انجام کاری است که برای آن ساخته شده ایم ، و به علت ظلم هایی که در طول تاریخ به زنان شده هر صحبتی مبنی بر متفاوت بودن زنان و مردان را، مخالفت با تساوی حقوق زن و مرد و سخنی ناپسند می‌دانند.

برابرلودن زن و مرد یک قضیه مصلحتی و اخلاقی است؛ اما پرسش درباره‌ی تمایزات و تفاوت های اساسی بین آن‌ها، یک مسئله علمی است.

حجم هورمون‌ها و پیوندهای مغز که در رحم مادر شکل می‌گیرند؛ افکار و رفتارهای ما را تعیین می‌کنند. بنابراین از ابتدا دو جنس، هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی متفاوتند؛ یعنی برابر نیستند.

شناختن جنس مخالف یک امتیاز بزرگ است.

زنان خیلی سریع می‌فهمند که کسی غمگین یا ناراحت است ولی مردان تا کسی گریه نکند و ناراحتی خود را بیان نکند؛ ناراحتی او را نمی‌فهمد. این اصطلاحاً درک زنانه است که برای انجام وظایف مادری و خانه‌داری در زن تکامل پیدا کرده‌است.

زنان جزئی تغییرات ظاهری و رفتاری دیگران را درک می‌کنند و متوجه می شوند و این توانائی زنان، قرن‌هاست که همسران بی‌وفا را غافلگیر و متعجب کرده‌است.

مغز یک مرد در حالت استراحت 70% از فعالیتش کاسته می‌شود؛ ولی زن در همان حال 90% فعالیت مغزی دارد. بنابراین زن یک رادار سیار است که به طور مرتب از پیرامون خود اطلاعات دریافت کرده و تجزیه تحلیل می‌کند.

در چشم انسان، سلول‌های مخروطی، وظیفه تشخیص رنگ‌ها و دیدن جزئیات را دارد. عامل انتقال این سلول‌ها بر روی کروموزم x است و زنان بر خلاف مردان که xy هستند 2 کروموزم x دارند ( xx ). پس تعداد بیشتری سلول مخروطی در چشمشان وجود دارد و جزئیات و رنگ‌ها را بهتر تشخیص می‌دهند.

سفیدی چشم زنان بیش از مردان است و چون سفیدی چشم وظیفه‌اش حرکت و تغییر جهت است؛ زنان بهتر می‌توانند کره‌ی چشمشان را حرکت بدهند بنابراین فضای بیشتری را در هر نگاه می‌بینند، زنان دید گسترده‌ای دارند ولی مردان زاویه‌ی دیدشان مثل یک تونل تنگ است.

چشم مردان بزرگتر از زنان است و برای دیدی تونل مانند و فاصله‌های بسیار دور، برنامه‌ریزی شده است.

چشم مردان چون به مدت هزاران سال برای شکار تکامل یافته؛ برای نگاه کردن به روبرو و مسافت‌های دور ( برای پیدا کردن شکار ) مناسب است. برخلاف آن، چشم زنان چون وظیفه حفاظت از خانه را برعهده داشته است، می‌تواند تا زاویه 45 درجه از چپ و راست و بالا و پائین را ب‌بیند.

به علت نوع بینائی‌شان، تعداد تصادفات پسربچه‌ها حدود دو برابر دختربچه‌هاست؛ که البته مقداری از این تفاوت به علت پرجرأت‌تر بودن پسرها نیز هست.

علت این‌که مردها اشیاء را در یخچال ، کمد و . . . . . دیرتر از زن‌ها پیدا می‌کنند؛ تفاوت وسعت بینائی آن دو جنس است. چیزی که زن با یک نگاه پیدا می‌کند، مرد برای پیدا کردنش باید سرش را به چپ و راست و بالا و پائین حرکت دهد.

زنان توانائی تجسم فضائی کمتری دارند؛ بنابراین موقع پارک کردن ماشین اغلب با مشکل مواجه شده و به در و دیوار می‌زنند ولی مردان دید و تجسم فضایی بیشتری دارند و اغلب با این مشکل مواجه نمی شوند.

مردان چشم‌چران‌تر از زنان نیستند ولی چون مردها برای دید زدن مجبورند سرشان را به اطراف حرکت دهند زودتر لو می‌روند. ولی زن‌ها در حالی‌که ظاهراً جلوشان را نگاه می‌کنند، اطرافشان را هم دید می‌زنند.

چون مردان در نور کم دید بهتری از زنان دارند و همچنین تجسم فضائی و تخمین فاصله‌شان با خودروهای دیگر را راحت‌تر انجام می‌دهند؛ بهتر است مردان در شب و زنان در روز رانندگی کنند.

هنگام ورود به یک مهمانی، زنان در کمتر از 10 دقیقه تمام افراد را از نظر می‌گذرانند و شخصیت و رفتارشان را تجزیه و تحلیل می‌کنند. ولی مردان بیشتر به فضا و مکان توجه می‌کنند و حداکثر چند نفر آشنا را تشخیص می‌دهند.
منبع : نیک همراه / ترجمه از نوشته آلن و باربرا پیز Allen Pease & Barbara Pease

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.