تبیان، دستیار زندگی

قد همسرم چقدر باشه؟

ازدواج با مردان قد بلند بهتر است یا نه؟

یکی از معیارهای انتخاب همسر در خانم ها توجه به اختلاف قد آنها با همسرشان است و طبق تحقیقات انجام شده درصد زیادی از آنها برای انتخاب، قد بلند را یکی از معیارهای انتخابشان اعلام کرده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ازدواج، قد، بلند قد، کوتاه قد، انتخاب همسر، کلوب ازدواج، پیش نیازهای ازدواج
 باور عموم جامعه بر این بوده و هست که قد مرد از زن باید بلندتر باشد و این موضوع باعث شده که عده ای از دختران برای یافتن همسر مناسب دچار مسئله و مشکل شوند.برخلاف باور عموم جامعه، دانشمندان تحقیقاتی را انجام داده اند و با بررسی هزاران زوج به این نتیجه رسیده اند که خانم هایی که با مردان کوتاه قد ازدواج کرده اند، زندگی بادوام تری را نسبت به گروه دیگر داشته اند و زندگی مشترک پایبندتر و رضایتمندتری را هم تجربه کرده اند.

به طور باور نکردنی نرخ طلاق در میان مردان کوتاه قد کمتر از مردان بلند قد است. مردان کوتاه قد سعی می کنند که رضایت مندی همسرشان را خیلی بیشتر به دست آورند، به همین توجه زیادی را به همسرشان دارند و سعی می کنند که این نقص را با درآمد بالاتر نیز جبران کنند.

و اما جذابیت های ظاهری نقش مهمی در شروع یک رابطه دارد.

لازم است بدانید که جذابیت های ظاهری در شروع یک رابطه نقش مهم و پر رنگی دارد ولی در طولانی مدت هیچ نقشی در حفظ و دوام رابطه و زندگی مشترک ندارد. و این ابعاد و ویژگی های شخصیتی و رفتاری فرد است که در دوام یک رابطه اثربخش و تأثیرگذار است.

در بررسی های انجام شده توسط متخصصان روانشناس و سکسوتراپ، به نتیجه جالبی دست پیدا کرده اند که مردان با قد کوتاه از نظر توانمندی و ارضای نیاز جنسی همسران خود قوی تر از مردان قد بلند عمل می کنند و رضایت جنسی بیشتری در این زوجین وجود دارد.

و نکته مهم دیگری که در مردان کوتاه قد وجود دارد این مسئله است که در مقایسه با مردان بلند قد، دیرتر عصبانی می شوند و دارای صبر بیشتری هستند و مهربان تر می باشند.

و اما مسئله ای که در مردان کوتاه قد وجود دارد این است که این افراد نسبت به مردان بلند قد شادی کمتری دارند و حس حسادت آنها بیشتر است که باید به این دو نکته توجه شود.
منبع : نیک همراه/ روانشناس: مریم عبدالهی
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.