تبیان، دستیار زندگی

تهیه‌کننده سریال «بازی نقاب ها»:

سریال ما باعث شده تا ترکمن‌ها دیده شوند

علی مهام گفت: مخاطب تلویزیون از سریال‌هایی که فرهنگ مناطق مختلف ایران را به نمایش می‌گذارد، بیشتر استقبال می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 .
سریال ما باعث شده تا ترکمن‌ها دیده شوند

علی مهام تهیه کننده سریال «بازی نقاب‌ها»،  گفت: سریال بازی نقاب‌ها یک ملودرام داستانی صرف است و اصلاً شباهتی به فیلم‌های مستند ندارد.

وی بیان کرد: برای فضا سازی در قصه در بخش‌هایی از سریال مانند تصاویر عروسی باید کمی بیشتر به آن می پرداختیم؛ به همین خاطر بعضی سکانس‌ها زمان بیشتری را به خود اختصاص داد تا فضای مناسبی برای روایت داستان به وجود بیاید.

مهام درباره بازخورد ترکمن‌ها نسبت به این سریال اظهار کرد: بخشی از اهالی ترکمن صحرا به ما این ایراد را وارد می‌کنند که باید بیشتر به آداب و رسوم این سرزمین می‌پرداختیم و به طور کامل از سنت‌های آن‌ها تصویر و فیلم را در سریال قرار می‌دادیم؛ اما به دلیل اینکه سریال ما قصه‌گوست و ناگزیر باید از بخشی از این تصاویر چشم پوشی می‌کردیم.

وی ادامه داد: البته بسیاری از اهالی شریف مناطق ترکمن نشین که ما در آنجا تصویربرداری کرده ایم، به ما لطف داشتند و اعتقاد دارند که این سریال منجر شده تا گردشگری در آنجا رونق بگیرد و مردم با این خطه بیشتر آشنا شوند.

تهیه کننده مجموعه «بازی نقاب‌ها» با بیان اینکه پرداختن به موضوع ترکمن‌ها برای اولین بار در این مجموعه اتفاق افتاد، درباره نظرات مردم نسبت به این سریال هم تصریح کرد: مخاطب تلویزیون مخاطب فراگیر و عامی است که با دیدن سریال‌هایی جدید درباره فرهنگ مناطق مختلف ایران لذت می‌برد و به دلیل کمتر پرداختن به این بخش‌ها بِکر بودن تصاویر مجموعه را به دنبال دارد.

علی مهام همچنین درباره مراحل فنی سریال و تدوین آن گفت: ما همزمان با پخش مجموعه کارهای صداگذاری و تدوین را پیش می‌بریم و همانطور که پیش بینی کرده بودیم، سریال در ۴۰ قسمت روی آنتن می رود.

وی در پایان درباره مباحث مالی اظهار کرد: ما هم مثل همه در شرایط اقتصادی خوبی قرار نداریم؛ اما سیما فیلم در این سریال همراه ما بود و در بخش‌های مختلف کمک حال ما شد. امیدوارم با مساعدتی که انجام می‌شود، شرایط مالی ما به شکل مناسبی بهبود پیدا کند.

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان