تبیان، دستیار زندگی

خاکریزهایی که از زخم‌هایشان می‌گویند

کتاب «زبان زخم‌های خاکریز» در 10 فصل، بخشی از دفتر خاطرات دفاع مقدس را به قلم سیدرضا شریعتی به تصویر می‌کشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

  کتاب «زبان زخم‌های خاکریز»

 کتاب «زبان زخم‌های خاکریز (خاطرات دوران دفاع مقدس)» خاطرات خودنگاشت سیدرضا شریعتی، به‌تازگی از سوی انتشارات آناپنا منتشر شده است.

حضور،‌ روی خط زید، اسفند و آتش، سرِسطر سفر، زیر آسمان ملکشان، مِهر جنوب، شطِ آفتاب، شب‌های قفاس، حرف آخر و قاب خاطره عنوان فصل‌های این کتاب است.

مولف در بخشی از مقدمه کتابش نوشته است: «نوشتن آن چیزی که بشود خاطراتش نامید، مشکل به‌نظر می‌رسد، به دلایل گذشت زمان و فراموش کردن ریز مطالب، اسامی افراد، جاها و مکان‌ها و دیگ این‌که بیان این خاطرات ممکن است در مصداق فرم‌های رایج و مرسوم محیط‌های علمی و آموزشی نگنجد و نیز در انجام چنین کاری وقوع لغزش،‌ خطا و اشتباه محتمل است. ولی بنا به گرامی‌داشت و پاسداشت یاد و نام رشادت‌ها، حماسه‌ها و از جان‌گذشتگی‌های جوانان این مرزوبوم و به یُمن آن حرکت عظیم انسانی بی‌همتا در برهه‌ای حساس و خاص از تاریخ بشری، ثبت و ضبط وقایع جنگی، برگی زرین از افتخارات تاریخ ملت ایران به‌شمار می‌رود.»

نخستین چاپ کتاب «زبان زخم‌های خاکریز (خاطرات دوران دفاع مقدس)» در 96 صفحه با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه به بهای 12 هزار تومان از سوی انتشارات آناپنا راهی بازار نشر شده است.

منبع:ایبنا