تبیان، دستیار زندگی

نقاشی‌های محمد فدوی روی دیوار می‌روند

پس از ۱۶ سال مجموعه‌ای از نقاشی‌های سید محمد فدوی عصر جمعه، ۲۵ آبان ماه در گالری والی به نمایش درمی‌آید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاه  محمد فدوی

فدوی که آثارش به شاعرانگی و هویت ایرانی شهره است، در این مجموعه بیش از ۱۵ تابلوی نقاشی را به نمایش می‌گذارد که با تکنیک میکس مدیا بر روی مواد مختلفی مانند چوب، مقوا و بوم اجرا شده‌اند.

آثاری که این هنرمند در سه سال اخیر خلق کرده و بر استفاده از وسائل مختلفی غیر از قلم مو تاکید دارد.

سوژه آثار فدوی در این تابلوها بافت کهن شهرهایی مانند کرمان و یزد است، فضای این شهرهای با اصالت ایرانی تبدیل به تابلوهایی شده‌اند که میان رئالیسم و انتزاع در حرکت هستند.

آخرین نمایشگاه انفرادی فدوی سال ۱۳۸۱ در گالری برگ برگزار شده بود و از آن پس این هنرمند در چند نمایشگاه گروهی شرکت داشت.

سیدمحمد فدوی متولد ۱۳۳۵ و دارای دکترای پژوهش هنر از دانشگاه تهران است. فدوی عضو هیات علمی دانشکده هنرهای تجسمی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران است و پیش از این به عنوان رییس دانشکده هنر دانشگاه الزهرا، مدیر گروه هنرهای تجسمی دانشگاه تهران، رییس موسسه توسعه هنرهای تجسمی، مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و ... فعالیت داشته است.

او علاوه بر شرکت در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعدد در ایران، آثار خود را در نمایشگاه‌ها یا ورکشاپ‌هایی در اردن، هانوفر، برلین، مراکش و سئول به نمایش گذاشته است.

فدوی سابقه انتشار مقالات متعدد و کتاب‌هایی مانند "تصویرسازی در عصر صفوی و قاجار"،  "مجموعه مقالات اولین دوسالانه دیوارنگاری شهر تهران" ، " اتروسک تمدن شگفت انگیز" و " فنون تصویرسازی" را در کارنامه خود دارد.    
نمایشگاه آثار سید محمد فدوی ۲۵ آبان تا ۶ آذر هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برپاست.

منبع: ایسنا