تبیان، دستیار زندگی

ضرورت اجرای قانون ممنوعیت صید و شکار پرندگان مهاجر

رییس‌کل دادگستری استان مازندران به دادستان این استان تاکید کرد که قانون ممنوعیت صید و شکار پرندگان مهاجر در این استان اجرایی شود و در تمامی شهرها دادستان‌ها در این زمینه پای کار باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد
حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد در جلسه‌ای با موضوع طرح ممنوعیت شکار در استان مازندران با بیان اینکه از نظر وجدانی، اجتماعی و بین‌المللی، مساله شکار پرندگان مهاجر، موضوعی حیاتی برای این استان است و دغدغه‌ای بسیار جدی تلقی می‌شود، اظهار کرد: مساله محیط زیست و آنچه امروز در این حوزه در مازندران می‌گذرد، به یک بحران و حالت اضطراری تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه وجود این تعداد اسلحه شکاری در اختیار مردم نشان می‌دهد که زمینه برای شکار بی‌رویه پرندگان وجود دارد، افزود: رفع مشکلات و معضلات در حوزه شکار بی‌رویه پرندگان یک کار گروهی است و هر مدیری درباره عدم توجه به آن باید پاسخگو باشد. رییس‌کل دادگستری استان مازندران خواستار هماهنگی محیط زیست، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در موضوع ساماندهی مساله شکار در این استان شد و گفت: از دادستان مرکز استان به عنوان مدعی‌العموم درخواست می‌کنیم که در این زمینه اعمال قانون صورت گیرد تا ظلمی واقع نشود.
تقوی‌فرد به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران تاکید کرد که قانون ممنوعیت صید و شکار پرندگان مهاجر در این استان اجرایی شود و در تمامی شهرها دادستان در این زمینه پای کار باشند.
وی با تاکید بر اینکه محاکم قضایی در این زمینه آمادگی دارند تا به پرونده‌ها رسیدگی کنند، عنوان کرد: پرونده‌های تخلف در شعبه ویژه رسیدگی می‌شود.
سیدیونس حسینی‌عالمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران بیان کرد: بر اساس قانون، هر نوع صیدی غیرمجاز است مگر اینکه مراحل قانونی آن طی شده باشد همچنین کوتاه آمدن از اجرای قانون از نگاه مدعی‌العموم تخلف محسوب می‌شود.
منبع: روزنامه حمایت