تبیان، دستیار زندگی

پورشیب به مدال برنز رسید

کاپیتان باتجربه تیم ملی کاراته کشورمان با برتری در دیدار رده‌بندی مسابقات کاراته قهرمانی جهان به مدال برنز این رقابت‌ها دست یافت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کاراته
پنجمین روز از بیست‌وچهارمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان که از روز سه‌شنبه 15 آبان با حضور 1117 کاراته‌کا از 140 کشور در سالن 15 هزار نفری «ویزینک» مادرید آغاز شده بود، امروز با برگزاری دیدارهای رده‌بندی و فینال اوزان مختلف دنبال شد و ذبیح‌الله پورشیب با برتری در دیدار رده‌بندی وزن 84- کیلوگرم به نخستین مدال برنز کشورمان در این رقابت‌ها دست یافت.

کاپیتان باتجربه کشورمان در دیدار رده‌بندی به مصاف «دانیل یولداشف» از قزاقستان رفت و در پایان با ارائه عملکردی مطلوب با نتیجه 3 بر صفر مقابل رقیب خود به برتری دست یافت تا به مدال برنز دست پیدا کند. پورشیب در دوره گذشته این مسابقات نیز در «لینز» اتریش به مدال برنز دست یافته بود.

ذبیح‌الله پورشیب در این مسابقات ابتدا در گام نخست با نتیجه 2 بر یک از سد «پابلو آرنس زاپاتا » از اسپانیا گذشت. کاپیتان تیم ملی کاراته کشورمان در دور دوم نیز با نتیجه 4 بر صفر از سد کامران مدنی از آمریکا گذشت تا حریف «گریک آندرسون» از اسکاتلند شود. دارنده نشان برنز دوره گذشته مسابقات جهانی در اتریش مقابل این کارته‌کای اسکاتلندی نیز 8 بر صفر پیروز شد.

پورشیب در مرحله بعد در دیداری نزدیک و نفس‌گیر با نتیجه 6 بر 5 مغلوب «والری چوبتار» از اوکراین شد تا از راهیابی به مرحله نیمه نهایی باز بماند. با صعود کاراته‌کا اوکراینی به دیدار نهایی پورشیب در جدول شانس مجدد با برتری 3 بر صفر مقابل «عبدالهد سیسه» از سنگال  به دیدار رده‌بندی راه یافت.
منبع: تسنیم