تبیان، دستیار زندگی

وزیر اقتصاد: در مقابله با تحریم‌ها کارکشته شده‌ایم

وزیر اقتصاد گفت: در مقابله با تحریم‌ها از ابتدای انقلاب کارکشته شده‌ایم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فرهاد دژپسند
فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در حاشیه همایش استانداران سراسر کشور که امروز (19 آبان) در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: از تمام فرصت‌ها برای مقابله با دشمن در زمینه اقتصاد استفاده خواهیم کرد و در مقابله با تحریم‌ها از ابتدای انقلاب کارکشته شده‌ایم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مناسبی برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی تدوین شده است، افزود: در روز تعطیل هم کارگروه‌های اقتصادی فعال و نشست خود را برگزار می‌کنند و از تمام امکانات برای پیشبرد اقتصاد کشور استفاده می‌کنیم.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه عبور از شرایط تحریم سخت نیست، عنوان کرد: دستگاه‌های ذیربط برنامه‌ریزی کاملی برای این موضوع دارند و کمی باید سختی را تحمل کرد و ابتدا مسئولان باید سختی را تحمل کنند.

دژپسند در پاسخ به سوالی درباره تعداد بازنشستگان وزارت اقتصاد اظهار داشت: بازنشستگان این وزارتخانه در مسئولیت‌های خود فعالیتی ندارد و هیچ بازنشسته‌ای نداریم.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص تحریم‌های آمریکا و میزان سرمایه‌گذاری خارجی با اعمال این تحریم‌ها اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد از ظرفیت‌های داخلی و بومی استان‌ها استفاده شود و بتوانیم عملکرد خوبی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشیم.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه درصدد هستیم نظام مالیاتی و گمرکی کشور را چابک کنیم، ادامه داد: جلسه مشترک وزارت اقتصاد با استانداران برای حل مشکلات و اصلاح نظام بانکی تشکیل خواهد شد که قطعا سرعت کار را افزایش خواهد داد.
منبع: تسنیم