تبیان، دستیار زندگی

ماجرای بازیگر شدن یک بدلکار

ارشا اقدسی از معروف‌ترین بدلکاران ایرانی از ماجرای بازیگر شدنش و حضور در سریال «حوالی پائیز» گفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سریال «حوالی پاییز»

 ارشا اقدسی  در ارتباط با اولین تجربه جدی خود در حوزه بازیگری و دلیل انتخاب نقش فرهاد گفت: من پیش از این سریال، برای صرفا بازیگری نقشی را قبول نمی‌کردم. البته در فیلم‌هایی مانند «هزارپا» به دلیل ارادتی که به شخص آقای ابوالحسن داودی داشتم و در فیلم‌های «نیکولاس کیج»، «شهر موش‌ها» و «عالیجناب» آقای قریبان به دلیل قابلیت‌های فیزیکی آن نقش‌ها نه صرف حرفه بازیگری، بازی کردم.

وی در ارتباط با نقش فرهاد و تلاش برای رسیدن به کاراکتر منفی این شخصیت افزود: کاراکتر منفی چالش‌های خاص خود را دارد و فکر می‌کنم بازی در کاراکترهای مثبت راحت‌تر است. علاقه شخصی من بازی در نقش‌های منفی است. چون چالش بیشتری دارد و دست خوش اتفاقات مختلفی می‌شود که این مسئله برای من، موضوع بسیار هیجان‌انگیز و جذابی است. البته در عین بازیگری، من همیشه به حرفه اصلی خود یعنی بدلکاری علاقه خاصی داشته و دارم.

اقدسی در خصوص همکاری با عوامل سریال «حوالی پائیز» نیز تصریح کرد: در تمام طول فیلمبرداری، رابطه بسیار خوبی با تمام گروه و عوامل داشتیم و روزهای تولید، روزهای خوب و خوشی برای من بود.

این بازیگر و بدلکار درباره ادامه مسیر بازیگری پس از سریال «حوالی پائیز» نیز بیان کرد: ادامه بازیگری من بستگی به پیشنهاداتی دارد که از این پس طرح می‌شود. باید ببینم با چه نقش و چه چالشی درگیر خواهم شد و آن نقش با دغدغه‌های من در حیطه بازیگری فیزیکی همخوانی دارد یا خیر. ترجیحم این است که در کاری بازی کنم که درگیری فیزیکی بیشتری داشته باشم تا درگیری‌های روحی.

اقدسی درخصوص بازخوردهای مخاطبان پس از پخش سریال توضیح داد: پس از پخش قسمت‌های نخست سریال همه از من متنفر شدند و این برایم خیلی جالب بود. این نقش قرار بود کاری کند که حرص همه مخاطبان را در بیاورد و من طنز کوچکی هم از جانب خودم و با اجازه آقای نمازی به بازی اضافه کردم. برخی بازی من را نقد می‌کنند و من ادعایی در این خصوص ندارم. به هر حال من بزرگ شده این سینما هستم و ۱۷ سال است در آن زندگی می‌کنم و دوران زندگی من با این محیط می‌گذرد.

این بازیگر در ارتباط با سیب خوردن متعدد این شخصیت در سکانس‌های مختلف و دلیل وجود این نماد که همیشه با این کاراکتر همراه است، گفت: به دلیل آنکه با سیگار کشیدن کاراکترهای منفی یا هر کاراکتری در فیلم‌ها مشکل دارم، سعی کردم با سیب خوردن پیغام خودم را برسانم. چون تلویزیون درگاهی است برای اطلاع‌رسانی و مخاطبان زیادی دارد و یک کودک این موضوع را تشخیص نمی‌دهد که این شخصیت منفی است یا مثبت و به راحتی از او الگوبرداری می‌کند. پس از پخش سریال از سیب خوردن این شخصیت پیغام‌های جالبی را دریافت کردم که کودکان ما مدتی است بسیار سیب می‌خورند و این برایم جای خوشحالی است که درباره سیگار این موضوع پیش نیامده است. لذا با این اتفاق حتی اگر توانسته باشم بر دو نفر هم تاثیر مثبت بگذارم، برایم بسیار حائز اهمیت است.

وی در پاسخ به این سوال که در ادامه قصه، تاثیرگذاری بیشتری را از این شخصیت خواهیم دید یا خیر عنوان کرد: تقریبا نقش فرهاد در سریال به پایان رسیده و همین میزان از او نوشته شده بود و در ادامه دیگر شاهد حضور او نیستیم.

اقدسی همچنین درخصوص صحنه‌های بدلکاری در سکانس‌هایی از سریال توضیح داد: این که کمی بدلکاری در «حوالی پائیز» وجود داشت علاقه شخصی من بود و آقای نمازی هم مخالفتی نداشتند. ضمن اینکه نمی‌دانم چند بازیگر داریم که چنین قابلیت فیزیکی‌ای داشته باشند، ولی زمانی که این قابلیت وجود دارد چه بهتر که از آن استفاده شود.


منبع: فارس