تبیان، دستیار زندگی
اصر حجازی این روزها در استقلال شرایط دشواری را تجربه می‌كند. او كه پس از انتخاب فتح‌الله زاده به ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجازی: استقلال آشفته نیست!

حجازی: استقلال آشفته نیست!

ناصر حجازی این روزها در استقلال شرایط دشواری را تجربه می‌كند. او كه پس از انتخاب فتح‌الله زاده به عنوان مدیرعامل جدید استقلال، هدایت آبی‌پوشان پایتخت را بر عهده گرفت در حال حاضر و پس از گذشت سه هفته از لیگ برتر در شرایطی قرار گرفته است كه منتقدان هر روز انتقاداتی را از او و تیم‌اش مطرح می‌كنند. حجازی كه امروز به دلیل شرایط سنی، نسبت به گذشته آرام‌ و كم تحرك‌تر در تمرینات استقلال حضور دارد، همه چیز را تحت كنترل خود دارد و با همكاری مرفاوی و ورمزیار و اكنون "محصص" خواهان تكرار قهرمانی است.

حجازی كه از حاشیه‌سازی‌ برخی رسانه‌ها و مطبوعات ورزشی دل پری داشت در گفت‌وگویی از ناملایماتی گفت كه این روزها برخی‌ها با دامن زدن آن خواهان تغییر مسیر استقلال هستند.

سرمربی استقلال معتقد است كه منتقدین همیشه باید انتقاد كنند اما، اگر این انتقادات بی‌غرض باشد همه از آن استقبال خواهند كرد، حتی ناصر حجازی.

* آقای حجازی پس از تساوی برابر مس كرمان شرایط استقلال چگونه است؟

- خدا را شكر تمرینات بسیار خوبی انجام شده است و بازیكنان نیز تلاش می‌كنند تا به آمادگی مطلوب دست یابند. در حال حاضر برای بازی برابر شیرین فراز آماده می‌شویم و همه چیز نیز برای انجام یك بازی خوب فراهم است.

* از نتیجه‌ی بازی برابر مس كرمان راضی هستید؟

- شرایط بازی سوم ما همانطور كه همه دیدند خوب بود. در مصاف با مس كرمان استقلال تیمی بود كه خیلی بهتر از حریف بازی كرد و علیرغم ده نفره شدن بازی خوبی ارایه كردیم اما، متاسفانه پس از این بازی برخی از رسانه‌ها اصرار بر این داشتند كه استقلال را آشفته نشان دهند و به دنبال حاشیه‌سازی هستند. نمی‌دانم استقلال چه ناهماهنگی دارد كه روزنامه‌ها از ناهماهنگی استقلال می‌نویسند. استقلال آشفته نیست و در آرامش كامل تمریناتش را دنبال می‌كند. در یكی، دو مورد دارای مشكلاتی بودیم كه در طی روزهای گذشته آنها را حل كرده‌ایم و در حال حاضر مشكل خاصی نداریم.

* آیا شرایط تیم استقلال همان چیزی است كه شما می‌خواهید؟

- از روزی كه در استقلال مشغول فعالیت شدم تمام تلاشم این بوده است تا گذشته از مسایل فنی، فرهنگ‌ جدیدی نیز در استقلال شكل گیرد. طی دو سه سال گذشته تیم با فرهنگی متفاوت فعالیت می‌كرده است، می‌خواهم این فرهنگ را تغییر داده و به بازیكنان بیاموزم كه به یكدیگر احترام بگذارند و اجازه‌ی تعرض لفظی هیچ یك از بازیكنان را به یكدیگر ندهم. نباید در تمرینات استقلال فحاشی حتی از نوع شوخی آن وجود داشته باشد. استقلال یك باشگاه فرهنگی است و باید تمام موارد فرهنگی در آن رعایت شود و باید فرهنگ بد سال‌های گذشته استقلال تغییر كند. در سال‌های گذشته به كار بردن برخی اصطلاحات و الفاظ در بین بازیكنان به دلیل نوع فرهنگ حاكم بر آن متداول بوده است، باید این فرهنگ از بین برود.

* پس از بازی با مس كرمان انتقادها نسبت به عملكرد شما و تیم استقلال بیشتر شده است.

بازی فوتبال همیشه شرایط خاص خود را دارد، حجازی در استقلال تلاش خود را انجام می‌دهد حالا ممكن است در این روند اتفاقاتی نیز بیفتد اما، باید صبر داشت. اگر در بازی برابر مس صحنه‌ی تك به تك برهانی تبدیل به گل می‌شد، قطعا هیچ كدام از این انتقادات وجود نداشت و یك گل می‌توانست همه چیز را تغییر دهد. در حال حاضر نیز تمرینات خود را انجام می‌دهیم تا در بازی‌های آینده جبران نتایج گذشته را كرده باشیم.

* برخی ها معتقدند كه تیم كنونی بهترین تیم تاریخ باشگاه استقلال است؟

- به این منتقدان كاری ندارم!

حجازی: استقلال آشفته نیست!

* آیا تیم كنونی بهترین تیم تاریخ استقلال است؟

- سال‌های گذشته استقلال پنج الی شش ملی‌پوش در تركیب خود داشت. آیا در حال حاضر نیز این ملی‌پوشان در استقلال حضور دارند؟ تركیب كنونی استقلال كاملا تغییر كرده و بازیكنان ناشناخته‌ای به این تیم آمده‌اند كه حتی برای یك بار هم در تیم ملی نبوده‌اند. چطور امكان دارد كه این بهترین تیم تاریخ باشگاه استقلال باشد. این صحبت‌ها معنای خاصی دارد!

* برخی‌ها معتقدند نوع تمرینات استقلال اشكال دارد كه این تیم پس از سه هفته نتوانسته است هوادارانش را راضی نگه دارد.

- در مسایل فنی و در بحث تمرینات ما یك تیم هستیم و با هم‌فكری همدیگر تمرینات را دنبال می‌كنیم. در حال حاضر «محصص» نیز به جمع كادر فنی اضافه شده و از نظرات وی نیز استفاده می‌كنیم. در بحث تمرینات مشكل خاصی وجود ندارد.

* برای بازی با شیرین فراز آماده‌اید؟

- تیم پس از بازی مس تمرینات خوبی انجام داده است، در حال حاضر نیز مشكلی برای بازی با شیرین فراز نداریم. تلاش می‌كنیم تا با كسب سه امتیاز این دیدار خود را به صدر جدول نزدیك‌تر كنیم.

* ظاهرا قرار است اوایل هفته‌ی آینده یك بازی دوستانه با العین انجام دهید، این بازی با نظر شما انجام خواهد شد؟

- بله، قرار است دیداری را در امارات انجام دهیم. این بازی با دعوت رسمی العین انجام شده و هیچ مشكلی هم در روند تمرینات استقلال نخواهد داشت. همانطوری كه در تهران دیدار دوستانه‌ای را با یك تیم دسته اولی برگزار می‌كنیم، این بار به امارات می‌رویم و این بازی دوستانه را با العین انجام می‌دهیم. این بازی به درخواست من انجام می‌شود.

مطالب مرتبط :

فتح‌الله‌زاده: حجازی را بركنار نمی كنم