تبیان، دستیار زندگی

همسرم دست از تماشای پورن برنمی‌دارد، چه کنم؟

بدون تردید خیلی ناراحت کننده است که متوجه شوید همسرتان عادت دارد فیلم‌های پورن تماشا کند. البته برای مرد‌ها چندان غیرعادی نیست که این کار را بکنند، زیرا ذاتا با محرک‌های بصری برانگیخته می‌شوند و ممکن است همسر شما از سال‌های نوجوانی‌اش این کار را شروع کرده باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پورنوگرافی، پورن، همسر، رابطه جنسی، رابطه زناشویی،زندگی مشترک، احساسات، خانواده ایرانی، عشاق موفق
بیشتر اوقات چیزی برای نگرانی وجود دارد، اما در برخی موارد تماشای بیش از حد این جور فیلم‌ها می‌تواند برای رابطه‌ی زناشویی خطرناک باشد.

چه زمانی استفاده از پورنوگرافی مسئله ساز است؟

اگر همسرتان پورن را به رابطه‌ی جنسی با شما ترجیح دهد
اگر استفاده از پورنوگرافی اختلالی در مسئولیت‌های روزمره‌ی او ایجاد کند
اگر همسرتان نتواند بدون استفاده از پورنوگرافی تحریک شود
مخفیانه و دزدکی پورن تماشا می‌کند
دوست ندارد در این مورد با شما گفتگو داشته باشد
پورنوگرافی که از آن استفاده می‌کند خشونت آمیز یا حاوی موضوعات غیرقانونی است
همچنین باید کیفیت رابطه‌تان را بررسی کنید. آیا ارتباط عاطفی خوبی دارید؟ آیا جنبه‌ی جنسی رابطه‌تان سالم است؟ همسرتان افسرده به نظر نمی‌رسد؟ آیا از الکل یا مواد مخدر استفاده می‌کند؟
اگر احساس می‌کنید پورنوگرافی تبدیل به معضلی در رابطه‌تان شده و شما به جایی رسیده‌اید که فکر می‌کنید باید اولتیماتوم بدهید (مثلا: «یا من یا پورن!»)، پس رابطه‌تان آشکارا تحت تاثیر منفی از پورنوگرافیست. اگر همسرتان پورنوگرافی را به شما ترجیح بدهد، پس با این واقعیت روبرو هستید که او قصد تغییر رفتارش را ندارد.

اتفاقی که اغلب در چنین شرایطی می‌افتد این است که زن، اعمال قدرت کرده و مرد قول می‌دهد دیگر پورن تماشا نکند. برخی از مردها واقعا این کار را می‌کنند، اما عده‌ای دیگر نمی‌توانند پایبند قول خود بمانند و به عادت نادرست خود برمی‌گردند و در خفا از پورنوگرافی استفاده می‌کنند، البته احساس بدی هم درمورد این کار خود دارند و امیدوارند که هرگز دست‌شان رو نشود. این دروغ‌ها و پنهان کاری‌ها ادامه پیدا می‌کند و اثرات مخربی بر رابطه می‌گذارد.

اگر پورنوگرافی به رابطه‌تان لطمه می‌زند چه باید بکنید؟

با هم حرف بزنید و احساسات خود را در میان بگذارید. ممکن است بهتر باشد از یک مشاور کمک بگیرید، مخصوصا اگر تلاش‌های گذشته‌ی شما به جایی نرسیده باشد.
بپذیرید که اگر همسرتان با وجود اینکه می‌داند عادت نادرست او می‌تواند خاتمه‌ دهنده‌ی زندگی زناشویی‌تان باشد اما همچنان به رفتارش ادامه می‌دهد، پس هرگز تغییر نخواهد کرد و عادت و تمایلش به استفاده از پورنوگرافی قوی‌تر از آن است که امیدی به او داشته باشید. در واقع او حفظ این عادت را به حفظ زندگی مشترک‌تان ترجیح می‌دهد.

حتما از مشاور کمک بگیرید. ممکن است مشکلات دیگری در رابطه و زندگی شما وجود داشته باشد که عامل استفاده‌ی همسرتان از پورنوگرافی باشد و مجبورش کند در این مورد به شما دروغ بگوید. پس در چنین شرایطی اگر بنشینید و بارها و بارها در مورد این عادت نادرست همسرتان حرف بزنید و احساسات خود را به زبان بیاورید به نتیجه‌ای نخواهید رسید. بنابراین لازم است با کمک مشاور، علت‌ها پنهان را پیدا کنید.

تصمیمی بگیرید. شاید تصمیم بگیرید در این رابطه بمانید و عادت نادرست همسرتان را نادیده بگیرید، شاید هم تصمیم بگیرید جدا شوید، یا ممکن است تصمیم بگیرید با هم به یک توافق برسید (مثلا با بهبود روابط جنسی‌تان، احساس نیاز همسرتان به پورنوگرافی را کاهش دهید)، و یا اینکه با هم بمانید و همچنان به جنگ و دعواهای‌تان در مورد عادت همسرتان ادامه دهید!

اجازه ندهید استفاده‌ی همسرتان از پورنوگرافی، تاثیر منفی بر احساسی که نسبت به خودتان دارید بگذارد. باوری که نسبت به خودتان دارید، رمز شادی شخصی شماست. این واقعیت که همسرتان پورن تماشا می‌کند هیچ ارتباطی به ظاهر و زیبایی و اندام و جذابیت‌های جنسی شما ندارد. مشکل، مربوط به خود ِ همسرتان است!
بابت این واقعیت که همسر شما دوست دارد پورن تماشا کند هرگز خودتان را مقصر ندانید و سرزنش نکنید. این تقصیر شما نیست. مطمئنا برای شما یک معضل است اما این خود ِ اوست که تصمیم گرفته پورن تماشا کند و اجازه داده که این عادتش به رابطه‌ی زناشویی و زندگی مشترک‌تان آسیب بزند. پس تمام مسئولیت‌های این رفتار بر دوش همسرتان است، نه شما!

کلام آخر

اولین قدم این است که ببینید آیا همسرتان واقعا عادت به این کار دارد یا نه. اگر زندگی خوبی دارید، به هم عشق می‌ورزید، ارتباط خوبی با هم دارید و روابط جنسی‌تان مشکلی ندارد پس شاید لازم باشد زیاد سخت نگیرید و اعصاب‌تان را به هم نریزید. اما اگر چنین نیست و اطمینان دارید پورنوگرافی معضلی در زندگی‌تان شده، پس وقت آن است که مشکل را برطرف کنید. اگر با تلاش‌های خودتان به جایی نرسیدید، حتما از یک حرفه‌ای کمک بگیرید.
منبع : برترین ها
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.