تبیان، دستیار زندگی

به میزبانی سوئیس برگزار می‌شود؛

فراخوان نخستین جایزهٔ جهانی روزنامه‌نگاری

هیأت برگزارکننده اولین جایزه جهانی مستقل روزنامه‌نگاری با عنوان «داستان واقعی»(The True Story Award) برای دریافت آثار روزنامه‌نگاران سراسر جهان فراخوان داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
فراخوان نخستین جایزهٔ جهانی روزنامه‌نگاری

 هدف از ارائه این جایزه شنیدن صدای خبرنگاران فراتر از مرزهای کشورشان است و در آن آثار روزنامه‌نگاران به ۱۲ زبان داوری خواهد شد. در بخش فارسی نیز هیات داوران ایرانی سه اثر برای داوری نهایی انتخاب می‌کنند.

۴۲ کاندیدای منتخب هر کدام ۳۰۰۰ فرانک سوئیس دریافت می‌کنند که دریافت آن منوط به شرکت در مراسم اعطای جوایز است که ۳۱ اوت ۲۰۱۹ (۹ مرداد ۱۳۹۸) در برن سوئیس برگزار خواهد شد. در نهایت ۵۰ عضو هیات داوران از ۲۹ کشور بهترین اثر سال را انتخاب خواهند کرد که برندهٔ ۳۰۰۰۰ فرانک سوئیس خواهد شد. نفرات دوم و سوم به ترتیب ۲۰۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ فرانک سوئیس دریافت خواهند کرد.

علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقهٔ مستقل جهانی می‌توانند آثار خود را حداکثر تا ۱۰ ژانویه ۲۰۱۹ (پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲ ظهر به وقت اروپای مرکزی) به سایت  www.truestoryaward.orgبفرستند. آثار تحقیقی و تالیفی روزنامه‌نگاران باید در فاصله زمانی اول ژانویه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۱۱ دی‌ ۱۳۹۶ ــ ۱۰ دی ۱۳۹۷) در روزنامه، هفته‌نامه، مجله یا اینترنت منتشر شده و طول آن بین ۱۵ هزار تا ۸۵ هزار حرف (کاراکتر) با احتساب فاصله‌ها‌ باشد.

هیات داوران ایرانی این جشنواره محمد قائد، امیرحسن چهلتن و  سرگه بارسقیان است.

منبع : خبرگزاری ایلنا