تبیان، دستیار زندگی

محمد حبیبی در آیین گشایش نمایشگاه کاریکاتور «دونالد سلمان»:

شجاعی، جلودار هنر انقلاب کشور است

شجاعی طباطبایی همواره محرک و مشوق هنرمندان انقلابی هنگام وقوع رویداد‌های گوناگون ملی و بین‌المللی بوده است و او را می‌توان یکی از رهبران هنر انقلابی دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
شجاعی، جلودار هنر انقلاب کشور است

محمد حبیبی، سرپرست بنیاد فرهنگی روایت فتح، که ارتباط مستقیم و گسترده‌ای با سید مسعود شجاعی طباطبایی در جشنواره هنر مقاومت انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس داشته است، روز گذشته با حضور در آیین بازگشایی نمایشگاه کاریکاتور آثار شجاعی طباطبایی  گفت: استاد بهترین واژه برای هنرمندی است که پیشگام در هنر انقلاب بوده و همواره بر اهداف و عقاید خود پافشاری و استقامت داشته است. وی را می‌توان بسیار گسترده تر از این یک جمله توصیف کرد؛ چرا که عظمت دل و اندیشه شجاعی آن‌چنان است که در یک جمله کوتاه نمی‌گنجد. قطعا بسیاری از هنرمندان نیز با این موضوع موافق و هر کدام به‌نوعی می‌توانند توصیف‌های زیباتر و شایسته‌تری برای شجاعی به عنوان یکی از مردان جلودار هنر انقلاب ارائه دهند.

حبیبی افزود: شجاعی طباطبایی همواره محرک و مشوق هنرمندان انقلابی هنگام وقوع رویداد‌های گوناگون ملی و بین‌المللی بوده است. او را می‌توان یکی از رهبران هنر انقلابی دانست.

سرپرست بنیاد فرهنگی روایت فتح ادامه داد: این استاد هنرمند انقلابی با روحیه جهادی همچنان که در آثار این نمایشگاه نمایان است قلم خود را صرف مقابله با ظالم و استکبار کرده و تلاش داشته تا حق را بیان و از مظلومیت‌های خرد و کلان دفاع کند. فعالیت‌های هنری وی به گونه‌ای رقم خورده که در میان هنرمندان جهان شناخته شده است. این موضوع ناشی از زحمات هنری چند دهه متوالی و خوش قلبی شجاعی است.

وی که سابقه مدیریت چند سال متوالی انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس را بر عهده داشته است با تاکید بر اهمیت حضور فعال شجاعی در میان هنرمندان انقلابی گفت: شجاعی را گره‌گشای کارهای هنری بین‌المللی در ایران می‌دانم. چرا که در بسیاری از مواقع با شناخت دقیق و ارتباط عمیق با هنرمندان جهانی راه را برای همبستگی بیشتر میان هنر انقلاب ایران و دیگر کشورها هموار کرده است.

حبیبی در ادامه گفت: شجاعی در لحظه زندگی می‌کند و آثارش دائما به‌روز و تاثیرگذار است. کاریکاتورهای قلم این استاد تاریخ مصرف ندارد. چرا که شجاعی از آن دسته هنرمندانی است که نگاه گذار و مقطعی به ماجرای چرخش روزگار و رویدادهای آن ندارد.

مدیر پیشین انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در پایان گفت: دشمنی آمریکا با مردم مستقل و استقلال‌طلب هیچ‌گاه تمامی ندارد. آمریکای 13 آبان 57 همان آمریکای 13 آبان 97 است. تنها شیوه‌های دشمنی  و رذالت‌هایش تغییر کرده است. دانش‌آموزان 13 آبان سال 57 و 58 با آمریکایی روبه‌رو بودند که هیچ‌گاه با آمریکای بسیار پیشرفته امروز قابل مقایسه نیست. به این ترتیب دشمنی 13 آبان 97 آمریکا پیچیده‌تر از سال 57 شده است. در نتیجه دانش‌آموزان نسل امروز ایران اسلامی باید چندین بار بیدارتر و آماده‌تر از 13 آبان سال‌های ابتدایی آغاز جنبش‌های انقلاب اسلامی باشند. فراموش نکنیم آمریکا هیچ‌گاه خواهان برقراری ثبات، امنیت، رشد و توسعه هیچ ملتی نیست.

گفتنی است، نمایشگاه «دونالد سلمان» با 85 اثر در دو بخش اسکتبارستیزی و آموزش گام به گام مهاجرت اثر سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری هم‌زمان با سالروز 13 آبان به عنوان روز دانش‌آموز و استکبارستیزی گشایش یافت. این نمایشگاه تا 23 آبان در گالری ابوالفضل عالی به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ میزبان علاقه‌مندان خود خواهد بود.

منبع: پایگاه خبری حوزه هنری