تبیان، دستیار زندگی

زارعی در آیین گشایش نمایشگاه کاریکاتور «دونالد سلمان»:

مقاومت، ریشه و تنه درخت انقلاب را تنومند‌تر خواهد کرد

کوروش زارعی، در آیین گشایش نمایشگاه کاریکاتور «دونالد سلمان» گفت: هر چه ایستادگی و مقاومت مردمی ما در برابر فشار و زورگویی‌های مستکبران بیشتر می‌شود، ریشه و تنه درخت انقلاب تنومندتر خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
مقاومت، ریشه و تنه درخت انقلاب را تنومند‌تر خواهد کرد
کوروش زارعی،  با حضور در آیین بازگشایی نمایشگاه کاریکاتور آثار شجاعی طباطبایی  گفت: زبان هنر زبان تیز و برنده‌ای است که روی اندیشه و احساس آدمی تاثیر می‌گذارد. کاریکاتور هم یکی از هنرهایی است که به‌خوبی و به‌سرعت با مخاطب ارتباط برقرار کرده و تاثیرات خود را تثبیت می‌کند.

زارعی افزود: آثار کاریکاتور این نمایشگاه به هنرنمایی سید مسعود شجاعی طباطبایی بی‌نظیر است. شجاعی آثارش را با اندیشه‌های عمیق خود پیرامون بخش‌های گوناگون دنیای امروز به تصویر می‌کشد و به همین شیوه مخاطب را به اندیشه وادار می‌کند. شجاعی زنافذ در دل‌های عموم جامعه است که کاریکاتورهایش در جهان شناخته شده است.

وی که اخیرا نمایشی تاریخی مذهبی را حدود بیست شب در دمشق و حلب سوریه هم‌زمان با ایام اربعین حسینی روی صحنه برده است درخصوص سالروز تاریخی استکبارستیزی گفت: 13 آبان روز استکبارستیزی و یادآور 40 سال مقاومت و ایستادگی مردمی ایران مقابل زورگویانی همچون آمریکا است.  در حالی که میان آثار هنری امروزه موضوع مهمی همچون 13 آبان حضور چشمگیری ندارد. اما شاهد تلاش قدرتمند هنرمندی مانند شجاعی هستیم تا یادآوری کند مقابل زورگویان ایستادگی کنیم و پوزه مستکبران را به خاک بمالیم.

زارعی در ادامه گفت: هر چه ایستادگی و مقاومت مردمی ما در برابر فشار و زورگویی‌های مستکبران بیشتر می‌شود، ریشه و تنه درخت انقلاب تنومندتر خواهد شد. همان‌طور که مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود به مناسبت 13آبان اشاره‌ای به این موضوع داشتند، آمریکا در سراشیبی تند افول قدرت اول جهان قرار گرفته است و این روزها تنها طبلی تو خالی است که صدایش زیاد اما توانی ندارد. ما می‌دانیم که تصمیمات خبیثانه آمریکا ضعیف‌تر از آن است که ملت پرتوان و همیشه‌پیروز ایران را آزار دهد.

بازیگر سریال به یاد ماندنی «یوسف پیامبر» با تاکید بر توانمندی‌های فوق‌العاده شجاعی در حوزه کاری و تخصصی هنرهای تجسمی گفت: مسعود شجاعی با این آثارش نشان می‌دهد که فرزند زمانه خود است. چرا که مدام به مسائل روز پرداخته و با بیان آن‌ها حقایقی تلخ را هنرمندانه و زیبا به تصویر کشیده است. از جنایات عربستان با همکاری آمریکا در یمن و قتل فجیع خبرنگار منتقد حکومت سعودی تا مسائل اجتماعی مثل مهاجرت را بسیار دقیق و زیبا و جذاب به تصویر کشیده است. یکی از ویژگی‌های آثار کاریکاتور شجاعی این است که تلخ‌ترین وقایع روز را با دلچسب‌ترین شیوه به تصویر می‌کشد تا حتی آنان که خود دستی در آن وقایع تلخ دارند نیز متاثر شوند.

وی در پایان افزود: شجاعی به‌خوبی توانسته استکبارستیزی را در این نمایشگاه به نمایش بگذارد. باید موفقیت این هنرمند را به او تبریک گفت و برایش آرزوی موفقیت‌های روزافزون داشت.

گفتنی است، نمایشگاه «دونالد سلمان» با 85 اثر در دو بخش اسکتبارستیزی و آموزش گام به گام مهاجرت اثر سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری هم‌زمان با سالروز 13 آبان به عنوان روز دانش‌آموز و استکبارستیزی گشایش یافت. این نمایشگاه تا 23 آبان در گالری ابوالفضل عالی به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ میزبان علاقه‌مندان خود خواهد بود.

منبع: پایگاه خبری حوزه هنری