تبیان، دستیار زندگی

نهاد ریاست جمهوری حامی جشنواره نمایش کودک و نوجوان شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: نهاد ریاست جمهوری توجه ویژه ای به حقوق اجتماعی کودکان دارد از این رو حمایت معنوی و مالی از بیست و پنجمین جشنواره بین المللی نمایش (تئاتر) کودک و نوجوان را اعلام کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
نهاد ریاست جمهوری حامی جشنواره نمایش کودک و نوجوان شد

علیرضا درویش نژاد روز چهارشنبه  گفت: به تازگی گروهی از مسوولان و هیات اجرایی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و احتماعی استاندار همدان با شهیندخت مولاوردی مشاور رئیس‌ جمهوری در امور حقوق شهروندی دیدار کردند که نتایج مناسبی داشت.
وی افزود: در این دیدار مشاور رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی با ابراز خرسندی از شعار غنی و پرمحتوای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حمایت نهاد ریاست جمهوری از این رویداد فرهنگی و هنری بین المللی را اعلام کرد.
درویش نژاد گفت: مشاور رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی در آیین پایانی جشنواره در همدان حضور می یابد.
رئیس جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان بیان کرد: در این دیدار درباره تولید و اجرای نمایش هایی با مضامینی همچون پرهیز از خشونت و کودک آزاری، نشاط کودک و خانواده، تحصیل کودکان، احترام و رشد شخصیت کودک به توافق جمعی رسیدیم.
وی یادآوری کرد: نمایش های فوق در بخش مسابقه و جنبی جشنواره برای کودکان اجرا می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: حقوق اجتماعی کودک از اجزای منشور حقوق شهروندی است که دولت به تحقق آن بسیار مصمم است و از این رو نهاد ریاست جمهوری از جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «کودک و حقوق اجتماعی و کودک و حقوق شهروند» به طور ویژه پشتیبانی می کند.
درویش نژاد تاکید کرد: حقوق کودک موضوعی فراملی و متعلق به همه کودکان جهان است و جشنواره تئاتر می تواند این حقوق را در قالب آثار هنری بسط و گسترش دهد.
وی ابراز امیدواری کرد با استقبال خوب مسوولان کشوری جشنواره امسال با کیفیت تر از گذشته برگزار می شود.
بیست و پنجمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان با شعار «کودک و حقوق اجتماعی» از بیست و هشتم آبان تا چهارم آذر 97 به میزبانی همدان برگزار می شود.

منبع :خبرگزاری ایرنا