تبیان، دستیار زندگی

وحشتناک‌ترین جهل، جهل انسان به خودش است

یک محقق حوزه و دانشگاه گفت: بدترین و وحشتناک‌ترین جهل، جهل انسان به خودش است، باید انسان تلاش کند خود را بشناسد بدون اینکه دچار خودپسندی و تکبر شود که این صفات از آن انسان های حقیر است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 ۳۹۷/۸/۱۱ - ۰۸:۴۴
 
شناسه خبر :
۷۳۷۱۷۹

حجت الاسلام محمد داستانپور

حجت الاسلام «محمد داستانپور» در جمع دختران گروه فرهنگی فانوس به نگاه های انسان به خودش اشاره کرد و گفت: اولین دیدگاه این است که منِ انسان صرفا در یک جسم لایزال خلاصه شده، من ۸۰ کیلو سلول فشرده و محرک هستم و این نگاه آغاز بدبختی انسانی است.
این محقق حوزه و دانشگاه اظهار داشت: بدترین و وحشتناک‌ترین جهل، جهل انسان به خودش است، باید انسان تلاش کند خود را بشناسد بدون اینکه دچار خودپسندی و تکبر شود که این صفات از آن انسان های حقیر است.

وی گفت: یک نوع بیماری در جامعه رواج یافته به نام (سرطان خود انزجاری) یعنی فردی که بیهوده و پوچ زندگی کرده و پس از مدتی گوشه گیر و منزوی شده است.

داستانپور ادامه داد: دومین‌ نگاه انسان به خودش در واقع نقطه تحول انسان است و آن نگاه، خودِ برتر‌‌ است یعنی انسان متوجه بشود که فراتر از یک جسم نابودشدنی است.

این محقق حوزه دین و جوان بیان کرد: انسان دو مدل مرگ دارد؛ اول کسی که جوان‌مرگ شده ولی راه می رود، کسی که زیر چندین تُن افکار منفی دست و پا می زند و این نوع مرگ بسیار خطرناک تر از مرگ نوع دوم یا مرگ جسم است که باعث ورود انسان به عالم بالا می شود.

داستانپور خاطرنشان کرد: خداوند شوق به حرکت در راه خودش را مثل خود حرکت می بیند و خریدار انسان است./


 منبع: خبرگزاری شبستان
 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.