تبیان، دستیار زندگی

رابطه مومنان در جامعه ایمانی یک رابطه واقعی است

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: رابطه مومنان در جامعه ایمانی یک رابطه واقعی است همچون سلول های بدن که در خدمت روح بوده و در تمام بدن جاری هستند. مومنان با یکدیگر همچون سلول‌های یک بدن در خدمت ولی‌خدا هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام عالی
حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی به مناسبت سوگواری دهه آخر ماه صفر که در حسینیه بنی‌الزهرا(ع) برگزار شد، گفت: دین اسلام نه تنها نسبت به حقوق انسان‌ها که حتی نسبت به حقوق حیوانات هم توجه خاص دارد.

استاد حوزه علمیه افزود: بر اساس روایات خداوند حق مومنان را حق خود دانسته است. بسیاری از اوقات گره‌های بزرگ زندگی ما ناشی از ضایع کردن حق مومنان است. به دیگران ظلم نکنید که ذکر و دعای شما نزد خداوند اثرگذار باشد، ذکر، اشک و توسل جای ظلم به دیگران را پر نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه روز عاشورا امام حسین(ع) به اطرافیان خود فرمودند اگر کسی حق‌الناس بر عهده دارد برود، عنوان کرد: رعایت حقوق دیگران از جمله چیزهایی است که انسان را بزرگ می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر مومنان حقوق دیگران را رعایت کنند برکات زیادی به زندگی آنها وارد می شود، اظهار کرد: اگر مومنان حقوق یکدیگر را رعایت کنند رابطه آنها با اهل‌بیت(ع) قوی‌تر شده و در غیر این صورت به میزانی که حق کسی را ضایع کنند از ولایت ائمه معصومین(ع) خارج می‌شوند.

وی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) گفت: به اندازه‌ای که حق برادران مومن را رعایت نکنید از ولایت اهل بیت(ع) بیرون می‌روید، نخستین حقی که مومنان بر یکدیگر دارند این است که هرآنچه برای خود می‌پسندند برای برادر مومن خود هم بپسندند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی درباره ارتباط رعایت حقوق دیگران با ولایت اهل بیت(ع)، تصریح کرد: رابطه مومنان در جامعه ایمانی یک رابطه واقعی است همچون سلول های بدن که در خدمت روح بوده و در تمام بدن جاری هستند. مومنان با یکدیگر همچون سلول‌های یک بدن در خدمت ولی‌خدا هستند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) همچون پدران شیعه هستند اگر کسی به یکی از فرزندان اهل‌بیت(ع) توهین کند گویا به خود اهل‌بیت(ع) توهین کرده است و رابطه او با اهل‌بیت(ع) سست می‌شود، گفت: شیعه با اهل‌بیت(ع) سنخیت دارند با حزن آنها محزون شده و با شادی آنها شاد می‌شوند.

وی افزود: محبت اهل بیت(ع) نسبت به شیعیان بسیار بیشتر از محبت پدر و مادر به فرزندان خود است شیعه واقعی هم نسبت به یکدیگر اینگونه رفتار می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه مومنان با یکدیگر برادر هستند وقتی یکی دچار درد شود دیگری هم ناراحت می‌شود، ابراز کرد: مومنان یک پیوستگی واقعی دارند و از یک طینت هستند به همین جهت حق مومن بالاتر از کعبه است.

استاد حوزه علمیه افزود: اهل بیت(ع) بر روی شیعه خود تعصب داشتند و اگر می‌دیدند بر شیعه‌ای ظلم شده بسیار ناراحت می‌شدند. اشک، سوز، حال دعا، زیارت، سحر مزد است وقتی خرابکاری کرده باشید چنین روزی‌هایی را نخواهید داشت از جمله خرابکاری‌ها عدم رسیدگی به مشکلات شیعیان است.

منبع: خبرگزاری شبستان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.