تبیان، دستیار زندگی

دختران امروزی چرا از ازدواج فراری اند؟

دختران امروزی چرا به شاهزاده سوار بر اسب سفید نه می گویند؟

پسران و دختران امروزی تمایل کمتری برای ازدواج دارند و به سختی برای ازدواج کردن راضی می شوند. اما باید دید دلایل این خودداری از ازدواج در پسران و دختران امروزی چیست؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زندگی مشترک، دختران امروزی،اعتماد به نفس، شکست عاطفی، کلوب ازدواج
چرا در سال های اخیر بسیاری از جوانان از ازدواج گریزان شده اند و از آن هراس دارند یا ترجیح می دهند دیگر به دنبال سیندرلای قصه ها و شاهزاده سوار بر اسب زندگی شان نباشند؟!
تشکیل زندگی مشترک یکی از مهمترین تصمیم های زندگی هر فرد است و بسیاری از جوانان در شرف ازدواج از آن می ترسند. با این حال اگر بدانند ازدواج مستلزم چه مواردی بوده و همچنین انتظارات شخصی خودشان را معین نمایند، می توانند به راحتی بر ترس خود از ازدواج غلبه کنند و با درکی کاملتر تصمیم بگیرند.
در گذشته ازدواج و تشکیل خانواده یک موضوع عادی محسوب می شد و دختران و پسران جوان این مرحله از زندگی را به دنبال رسیدن به سن مشخصی طی می کردند و بدون دردسر و مشکلات عدیده، زندگی جدید خود را آغاز می کردند اما در عصر حاضر، متاسفانه این نیاز اغلب یا نادیده گرفته شده یا سرکوب می شود. دلایل آن خواه روانی، اجتماعی، فرهنگی، مالی، یا هر چیز دیگری که باشد، نمی توان فراموش کرد که این نیاز، یک نیاز طبیعی است و برای رشد و بخصوص سلامت لازم است؛ اما چه چیزی موجب می شود که این روزها افراد بی توجهی به آن را به برآورده کردن آن ترجیح می دهند؟

دکتر آنجلینا سوزمرک، استاد روان شناسی و رفتار شناسی طبی مدرسه پزشکی دانشگاه نیوکاسل، از علل ازدواج نکردن دختران امروزی می گوید که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

ترس از ازدواج کردن

کمال گرایی، وسواس و ترس از تعهد، مهم ترین عوامل ازدواج نکردن دختران امروزی است. اجتماعی شدن، وارد شدن به بازار کار و داشتن تحصیلات عالیه، عامل افزایش اعتماد به نفس زنان و مانع ازدواج کردن آنها شده است.

ترس از زمین خوردن

پاسخ زنان به شکست عاطفی یکسان نیست. برخی به سرعت فراموش می کنند و در کار و زندگی غرق می شوند، اما بعضی عکس آن عمل می کنند. آنها برچسبی منفی به عشق می چسبانند و سراغش نمی روند.

از ترمز گرفتن بیزارید؟

تمایل بیش از حد به پیشرفت کاری، فکر و ذکر آدم های کمال طلب است. اما اکثر دخترانی که شکست عاطفی خورده اند چنین تفکری دارند. این همان اتفاقی است که به آن ازدواج با کار گفته می شود.

فرار از محدودیت

گر چه خانم ها به تشکیل خانواده اهمیت زیادی می دهند اما برخی از خانم ها به تنهایی و ایجاد محیط شخصی که مانع ازدواج کردن است علاقه دارند. برخی از زنان تصور می کنند پس از ازدواج کردن بخش بزرگی از برنامه ها، کارها و آزادی عمل شان را از دست می دهند.

دختران امروزی منتظر گزینه های بهترید

اگر پس از آشنا شدن با مردانی که فکر می کردید توان خوشبخت کردن تان را داشتند، باز هم به خاطر از دست ندادن گزینه های بهتر، پاسخ منفی داده اید؟ بهتر است با متخصص مشاور یا روان شناس گفت و گو کنید.

از عشق نافرجام می ترسید

اگر از شکست های عاشقانه می ترسید، باید بدانید این ترس بار روانی بسیار زیادی به شما تحمیل می کند. حالا به روی دیگر سکه نگاه کنید. قرار نیست از تجربیات تان درس بگیرید و اشتباهات رو تکرار نکنید. قرار نیست از تجربه هایتان درس بگیرید و اشتباه نکنید؟

عاشق نمی شوید؟

دختر بچه ها از روز اولی که دنیا را درک کرده و می توانند تخیل کنند، خیال های عاشقانه در سر می پرورانند. آنها آرزو دارند زندگی عاشقانه ای داشته باشند و فکر می کنند با هیچ پسری به همچین زندگی ای نمی رسند.
منبع:سیمرغ


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.