تبیان، دستیار زندگی

افزایش ۳ برابری مساجد در جمهوری اسلامی

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد مساجد در کل کشور ۳ برابر شده و به بیش از ۸۰ هزار مسجد رسیده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی صداقت

نشست خبری نمایشگاه تخصصی «مدیریت مسجد» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی صداقت معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات خبرگزاری فارس امروز صبح(دوشنبه ۱۴ آبان ماه) برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام صداقت با بیان اینکه در انقلاب اسلامی تعداد مساجد در کل کشور ۳ برابر شده است، افزود: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تعداد مساجد در کشور به بیش از ۸۰ هزار مسجد رسیده است که در دوره هفت ساله مدیریت حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری تلاش داشتیم که مساجد را از صرف نماز خواندن خارج سازیم.

وی با تأکید بر اینکه دغدغه کنونی مرکز رسیدگی به امور مساجد توجه ویژه به کارکردهای اصلی مسجد بوده است، افزود: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی رهبر انقلاب افق ۵۰ سال آینده نظام را ترسیم کردند که در این راستا مساجد نقش حیاتی دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اعلام اینکه بیش از ۸۰ سند مکتوب بالادستی درباره کارکردهای مساجد تدوین شده است، خاطرنشان کرد: در سندهای بالادستی به مواردی نظیر مسجد و کودک، مسجد و بانوان، مسجد و نوجوانان، مسجد و طراز اسلامی و غیره تدوین شده است که در نظر داریم در تمام مراحل، مساجد را به خودکفایی برسانیم.

وی با بیان اینکه کارگروه‌های مدیریت مسجد در برخی استان‌ها تشکیل شده است،‌ ادامه داد: هدف از برگزاری نمایشگاه تخصصی «مدیریت مسجد» ارائه الگوی یکپارچه مدیریت مسجد است که از روز یکشنبه ۲۰ آبان ماه آغاز و تا روز چهارشنبه ۳۰ آبان ماه ادامه دارد. مخاطبان این نمایشگاه ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط با مسجد و نمایندگی ولی‌فقیه در استان‌ها، شورای فرهنگ عمومی در استان‌‌ها و ائمه جماعات همراه با نخبگان و پژوهشگران است.

حجت‌الاسلام صداقت با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در ۵ بخش اصلی ابراز داشت: ساعت برگزاری این نمایشگاه از ساعت ۸ تا ۱۹ است که در حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی واقع در بزرگراه رسالت برپا می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.