تبیان، دستیار زندگی

عبادت بدون عبودیت برای انسان سودی ندارد

خطیب شهیر گفت: تفکر در راستای عبودیت ضرورت دارد در غیر این صورت عبادت صرف که منتهی به عبودیت نشود برای انسان سودی ندارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عبادت، توبه

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا میلانی نژاد در مراسم دهه آخر ماه صفر که در مسجد امام سجاد(ع) برگزار شد، با اشاره به آیه 124 سوره اعراف، گفت: در این آیه داستان حضرت موسی و اربعین ایشان بیان شده است.

کارشناس مذهبی افزود: همچنین در آیه 51 سوره بقره نیز به چهل شب مناجات حضرت موسی(ع) در کوه طور اشاره شده است که یعنی اگر شما حضرت موسی(ع) هم باشید به اربعین نیاز دارید.

حجت الاسلام والمسلمین میلانی‌نژاد با بیان اینکه برخی خود را از اربعین بی‌نیاز می‌دانند، عنوان کرد: بر اساس فرمایش امام صادق(ع) زیارت امام حسین(ع) در اربعین با هر قدم یک گناه از زائر پاک می‌شود.

کارشناس مذهبی افزود: حضرت موسی(ع) پیامبر اوالعزم بود اما برای دریافت الواح تورات باید چهل شب از مردم جدا می‌شد که بتواند آن را دریافت کند. پیامبر اکرم(ص) برای دریافت آیات سنگین وحی 40 سال از عمر او گذشت و از وقتی خود را شناخت در غار حرا بود در واقع پیامبر(ص) بعد چهل سال آمادگی نبوت را پیدا کردند و همچون حضرت موسی(ع) نیازی به جدایی چهل روزه از امت نبود.

خطیب شهیر با بیان اینکه پیامبر(ص) پیش از بعثت هم نماز می‌خواندند، ابراز کرد: پیامبر(ص) پیش از اینکه رسول خدا شوند عبودیت کامل داشتند زیرا چیزی به اندازه عبودیت اهمیت ندارد. شیطان چندهزار سال عبادت کرد اما چون عبودیت نداشت وقتی خداوند دستور سجده داد امتناع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میلانی‌نژاد با بیان اینکه یک ساعت تفکر از 70 سال عبادت بالاتر است، گفت: تفکر در راستای عبودیت ضرورت دارد در غیر این صورت عبادت صرف که منتهی به عبودیت نشود برای انسان سودی ندارد. در جنگ صفین به نابودی معاویه چیزی باقی نمانده بود اما همان عابدان بدون عبودیت و خواص بی بصیرت امیرمومنان امام علی(ع) را مجبور به عقب نشینی کردند وقتی کار خراب شد با کمال پرویی شمشیر به روی ایشان کشیدند و او را مقصر جلوه دادند.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: امروز هم برخی نظرشان نسبت به آمریکا عوض شده و همواره دم از مذاکره می‌زنند وقتی همچون برجام کار خراب می‌شود و تورم به 400 درصد می‌رسد آن را تقصیر رهبری معرفی می‌کنند در حالیکه رهبری از همان ابتدا اعلام کرده بودند که من نسبت به مذاکره با آمریکا بدبین هستم.

وی ادامه داد: زمان جنگ ما بدون هیچ گونه امکانات و با آن همه خیانت نفوذی‌ها و خائنان مقاومت کرده و پیروز شدیم امروز هم به یاری خدا پیروز خواهیم شد.

منبع: خبرگزاری شبستان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.