تبیان، دستیار زندگی

پیست مصنوعی آزادی ساخته می‌شد، جزو قطب‌های اصلی دنیا می‌شدیم

رئیس کمیته اسلالوم فدراسیون قایقرانی گفت: رودخانه‌های ایران بسیار خاص هستند. شاید میزبانی ایران، چشم جهان را به روی زیبایی‌های کشورمان باز کند. .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ورزش بانوان
کتایون اشرف درباره میزبانی ایران در مسابقات قهرمانی اسلالوم آسیا و اینکه به نظر می‌رسد جای کشورهای قدرتمند از جمله چین، ژاپن و کره خالی است، اظهار داشت: کره در اسلالوم جزو کشورهای قدرتمند نیست. در بازی‌های آسیایی که در اینچئون برگزار شد مسابقات در آبهای آرام برگزار شد اما چین و ژاپن جزو 10 کشور برتر جهان محسوب می‌شوند که در این مسابقات به میزبانی ایران حضور نداشتند.
وی افزود: قزاقستان، ازبکستان، تایلند، چین تایپه 4 کشوری هستند که حرف‌های زیادی برای گفتن در آسیا دارند و در ایران هم حضور داشتند. سطح مسابقات خیلی خوب بود. خوشحالم این اتفاق برای ایران افتاد. حتی ورزشکارانی که در مسابقات حضور ندارند می‌توانند شاهد برگزاری مسابقات باشند و انگیزه بگیرند. این میزبانی وجهه خوبی برای ایران بود.
رئیس کمیته اسلالوم در خصوص رودخانه‌های ایران که می‌تواند میزبانی چنین مسابقاتی باشد، عنوان کرد: رودخانه‌های ایران به وژه رودخانه‌هایی که از البرز و زاگرس سرچشمه می‌گیرند بسیار خاص هستند. شاید این مسابقات باعث شود، چشم جهان به روی زیبایی‌های ایران باز شود.
اشرف درباره مصاحبه سرمربی تیم ملی پسران که اعتقاد داشت مهمترین مشکل اسلالوم نداشتن پیست مصنوعی است، خاطرنشان کرد: پیست در دریاچه آزادی طراحی شد اما ساخته نشد. اگر ساخته می‌شد ایران یکی از قطب‌های اصلی اسلالوم در جهان می‌شد چرا که اروپایی‌ها زمستان بسیار سختی دارند و ما می‌توانستیم از این موقعیت استفاده کنیم. داشتن یک پیست مصنوعی می‌تواند سطح این ورزش را در کشور بالا ببرد. البته این دلیل نمی‌شود که ما از پیست‌های طبیعی استفاده نکنیم.
وی درباره اینکه مسابقات کسب سهمیه المپیک از چه زمانی شروع می‌شود و امیدوار به کسب سهمیه هستید، عنوان کرد: همین ورزشکارانی که تجربه آسیایی دارند و ورزشکارانی که در بازی‌های آسیایی بودند به زودی به اردو می‌آیند. امیدوار هستم که بتوانیم سهمیه المپیک را بگیرند.
رئیس کمیته اسلالوم درباره اعتراض دانیال خسروی در خصوص نتایجی که به دست آمد، اظهار داشت: نحوه اعتراض به این مسابقات طبق قانون فدراسیون جهانی بود. ابتدا برگه‌هایی که از داوران رسیده بود مورد بررسی قرار گرفت با توجه به آن برگه‌ها نتایج را اعلام کردیم اما در ادامه وقتی از مربی جای اعتراض باقی مانده بود از داوران مورد اعتمناد خواستیم در جلسه حضور داشته باشیم که نتیجه‌گیری نهایی با نظر داوران و سرداور اعلام شد.
منبع:فارس