تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با کتاب های انتشارات علامه حلی

مجموعه کتاب های علامه حلی، با همکاری جمع زیادی از مولفین و معلمان با تجربه مدارس سمپاد ،که به دقت انتخاب شده اند، تالیف و ویرایش گردیده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آشنایی با کتاب های انتشارات علامه حلی

چند سال پیش، تعدادی از معلمان با دغدغه « آموزش استعدادهای درخشـان»، دور هم جمع شدند و موسسه علامه حلی را تاسیس کردند. این معلم‌ ها  که خودشان از دانش‌ آموختگان مدارس استعدادهای درخشان شهر تهران می‌ باشند ، سال‌ ها در مدارس سمپاد (سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان)، به دنبال پیاده‌ سازی روش‌ های‌ جدید و موثر آموزش بوده‌ اند و در نهایت تصمیم گرفتند تا نتیجه این تجربیات را در موسسه علامه‌ حلی در اختیار دیگر فعالان در عرصه آموزش بگذارند.

مجموعه کتاب‌ های انتشارات علامه‌ حلی، یکی از محصولات این تلاش جمعی است. در این کتاب‌ ها تلاش شده است تا علاوه بر تامین محتوای مناسب برای دانش  آموزان برتر کشور، روش‌ های جدیدتر و موثرتر آموزشی هم در انتقال این محتوا به کار گرفته شده و پیاده‌ سازی شود. در پس این کتاب‌ ها، ساعت‌ ها کار فکری برای انتخاب ساختار و شیوه تدوین صرف شده است. فعال کردن دانش‌ آموز در روند آموزش و ارجاع او به انجام مشاهدات، فعالیت‌ ها و آزمایش‌ های مناسب برای انتقال مفاهیم آموزشی و هم چنین ترغیب دانش‌ آموز برای مراجعه به منابع گسترده‌ تر چون سایت‌ های علمی اینترنتی و نرم‌ افزارهای آموزشی، از ویژگی‌ های این سیستم آموزشی است. علاوه‌ بر  ‌این برای کمک به فرایند تدریس معلمان عزیز، محصولات جانبی چون متن راهنمای تدریس کتاب، محتوای الکترونیک و ... در کنار هر کتاب تولید شده است.
مجموعه کتاب‌ های علامه‌ حلی، با همکاری جمع زیادی از مولفین و معلمان با تجربه مدارس سمپاد، که به‌ دقت انتخاب شده‌ اند، تالیف و ویرایش گردیده است؛ اما آرزوی ما در این موسسه این است که از حضور تمامی معلمان دلسوز و با تجربه مدارس سمپاد و دیگر مراکز آموزشی برتر کشور عزیزمان، در تالیف کتاب‌ ها و دیگر محصولات آموزشی، بهره ببریم؛ بنابراین از شما دبیران عزیز خواهشمندیم تجربه‌ های خود را در زمینه استفاده از این کتاب و آموزش آن در کلاس، برای ما به آدرس الکترونیک: book@mhelli.ir ارسال فرمایید تا ما در چاپ‌ های بعدی کتاب، از تجربیات، نظرات و حتی تصاویر ارسالی شما در انجام آزمایش‌ ها، فعالیت‌ ها، بازدید ها و ... در کتاب، و البته با ذکر نام ارسال‌ کننده، استفاده کنیم. البته دانش‌ آموزان خوب و پر تلاش هم می‌ توانند در این کار همکاری کنند و با معلمان خود در اجرای این طرح همراه شوند.

مطالب مرتبط:
معرفی کتاب‌ های مناسب دوره راهنمایی
مهارت خواندن زیربنای یادگیری همه علوم است

منبع: علامه حلی