تبیان، دستیار زندگی

بهترین رنگ برای خانه از دید فنگ‌شویی

انتخاب رنگ اتاق کار چندان ساده‌ نیست. آیا این رنگ را دوست دارید؟ آیا این رنگ به اندازه اتاق می‌خورد؟ آیا حس خوبی منتقل می‌کند؟ در این مطلب خواهیم گفت چطور بهترین انتخاب را بر اساس فنگ‌شویی داشته باشید. با کمک راهنمایی که در ادامه ارائه می‌شود، می‌توانید انتخاب مناسبی برای رنگ اتاق داشته باشید و دکوراسیون خانه را به همان شکلی که می‌خواهید درآورید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فنگ شویی، زیبایی، رنگ، اتاق خواب، آشپزخانه،انتخاب رنگ، دکوراسیون و چیدمان

اصل اولیه رنگ در فنگ‌شویی را بشناسید

رنگ تاثیر زیادی در فنگ‌شویی دارد و می‌تواند محیط را آرام کرده یا پرتشنج سازد. انتخاب رنگ مناسب می‌تواند تاثیر مثبتی بر روحیه و ذهن شما داشته باشد. فضا بسیار مهم است، علاوه بر این که باید اصول و قواعد فنی را بلد باشید، باید بدانید آیا آن رنگ به خصوص برای فضای موردنظر شما مناسب است؟

چه کسی از اتاق بیشتر استفاده می‌کند؟

مهمترین چیز در انتخاب رنگ این است که ببینید چه کسی از اتاق بیشتر استفاده می‌کند. برای مثال اگر می‌خواهید اتاق نوزاد را رنگ کنید، قطعا می‌دانید اگر چهار دیوار آن به رنگ قرمز باشد خواب را مختل می‌کند.

استفاده از رنگ آتش برای فضای نشیمن

فضاهایی که در آنها فعالیت انجام می‌شود، مانند اتاق غذاخوری و اتاق ورزش بهتر است رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد داشته باشند. این رنگ‌ها را نمی‌توان برای همه جای خانه استفاده کرد. فضای هال و راهرو باید رنگ‌های پرانرژی داشته باشند زیرا در آنها حرکت انجام می‌شود و باید انرژی را از طریق این رنگ‌ها منتقل کنید.

زیاد از رنگ قرمز استفاده نکنید

گرچه قرمز رنگ شادی است و پر قدرت، اما نباید ان را زیاد به کار ببرید. اگر از رنگ قرمز متنفر هستید و راهرو را به رنگ قرمز درمی‌آورید تنها به این خاطر که از دید فنگ‌شویی خوب است، با هر بار رد شدن از این فضا احساس عصبانیت و ناراحتی خواهید داشت و این موضوع از دید فنگ‌شویی اصلا مناسب نیست.

رنگ‌های ملایم برای اتاق‌های ساکت

اتاق خواب‌ها و اتاق نشیمن بهتر است رنگ‌های خنثی، سبز و آبی داشته باشند.

اگر از مشکی استفاده می‌کنید، توازن را رعایت کنید

از نظر فنگ‌شویی، رنگ مشکی برای آشپزخانه یا اتاق خواب مناسب نیست زیرا بسیار سنگین است. اما اگر می‌خواهید از این رنگ استفاده کنید، بهتر است از ترکیب آن با رنگی که کمی روشن باشد، استفاده کنید. در اتاق خواب بهتر است از رنگ مشکی در طراحی دیوارپوش استفاده کنید یا تنها یک دیوار را به رنگ مشکی بزنید (مثلا دیوار پشت تخت).

درباره رنگ سفید بیشتر فکر کنید

بسیاری از افراد رنگ سفید را رنگی خنثی می‌شمارند در حالی که از دید فنگ‌شویی، سفید رنگی قوی است. می‌توانید از سفید مایل به تیره یا سفید-خاکستری استفاده کنید.

می‌توانید از رنگ‌های خنثی استفده کنید

استفاده از تم رنگ‌های خنثی می‌تواند بسیار زیبا و باشکوه باشد. می‌توانید از رنگ‌های خنثی در طرح‌های ترکیبی استفاده کنید مانند قالیچه، میز پخش‌کن یا فرش.

از حاشیه امن خود فاصله بگیرید

حتما ترجیح می‌دهید رنگ‌های کم دردسر و کم‌چالش و رنگ‌های آشنا را انتخاب کنید. اما بهتر است کمی جرات به خرج دهید و ابتکارهایی را به کار ببندید. برای مثال می‌توانید در فضاهای آرام خود علاوه بر رنگ‌های خنثی اندکی نیز رنگ قرمز بیفزایید تا شور و اشتیاق بیشتری به محیط ببخشد. رنگ‌هایی انتخاب کنید که توازن بیشتری در خانه ایجاد کند (درباره استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون خانه بیشتر بدانید).

به هماهنگی رنگ‌ها فکر کنید

رنگ‌های مختلف را در کنار هم به کار ببرید تا بهترین حس را در فضا ایجاد کند. برای مثال بسیاری از تناژهای رنگ زرد قوی هستند، بنابراین باید در استفاده از این رنگ احتیاط کرد. این رنگ علاوه بر اینکه با رنگ سفید یا مشکی ست می‌شود، در کنار خاکستری، بژ یا شتری نیز زیبا می‌شود. اگر به دنبال ترکیب سبز-آبی در خانه خود هستید، می‌توانید از تناژهای این دو رنگ به شکل رنگ آتش یا زمین استفاده کنید.

قبل از تصمیم‌گیری، آن رنگ را امتحان کنید

نور طبیعی یا مصنوعی ممکن است جلوه رنگی که به دیوار زده‌اید را تغییر دهد. بنابراین بهتر است قبل از رنگ زدن کامل دیوار، ابتدا قسمت کوچکی از آن را به طور آزمایشی رنگ کنید.
ممکن است رنگ موردعلاقه شما که مطابق با هدف و خواسته شماست، در خانه و زمان پیاده‌سازی به گونه دیگری باشد. سه رنگ آزمایشی را تست کنید: یکی رنگی که دوست دارید، یکی تناژ گرمتر آن رنگ و دیگری تناژ سردتر آن. پس از آنکه رنگ را در قسمت کوچکی به طور آزمایشی زدید، آن را در زمان‌های مختلف ببینید و چک کنید.

می‌توانید از دکوری‌های رنگی استفاده کنید

جنبه مثبت ایجاد یکپارچگی از دید فنگ‌شویی این است که هر زمان که نیازها یا اهداف شما تغییر کرد، می‌توانید به راحتی محیط اطراف را تغییر دهید تا مطابق با اهداف جدید شما قرار گیرد. این کار را می‌توانید با استفاده از تابلوها، کوسن‌ها، فرش و قالیچه انجام دهید.

ببینید هر رنگی چه احساسی در شما ایجاد می‌کند

ببینید نیازهای روحی، جسمی و ذهنی شما چیست و واکنش شما به هر رنگ چگونه است.
منبع : کاویاب
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.