تبیان، دستیار زندگی

دانش آموزان با دشمنی‌ های آمریکا علیه ملت ما آشنا شوند

وزیر آموزش‌ و پرورش در آیین نواختن زنگ استکبار ستیزی مطرح کرد: دانش آموزان تاریخ انقلاب اسلامی را در چهل سال گذشته مطالعه کنند تا با دشمنی‌ هایی که آمریکا علیه ملت ما روا داشته است، آشنا شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
دانش آموزان با دشمنی‌ های آمریکا علیه ملت ما آشنا شوند
به گزارش مرکز اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، سید محمد بطحایی در آیین نواختن زنگ استکبارستیزی که صبح امروز در دبیرستان پسرانه شهید عبدالی منطقه ۶شهر تهران برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به‌ ویژه شهدای دانش‌ آموز و تبریک روز دانش‌ آموز، اظهار کرد: در طول جریان انقلاب اسلامی جامعه دانش‌ آموزی حدود ٣۶ هزار دانش‌ آموز شهید تقدیم ملت ایران کرده است که در کنار این دانش آموزان شهید، پنج هزار معلم شهید هم داشته‌ ایم که این تعداد معلم شهید افتخار جامعه فرهنگیان است.
بطحایی با اشاره به صفات رذیله تکبر و استکبار گفت: با این صفات زشت آدم از بهشت رانده شد و این صفات به این معنا است که فرد متکبر برای منافع بیشتر خود به دیگران ظلم می‌ کند و اگر امروز ایران نماد بسیار خوبی برای استکبار ستیزی با آمریکا است به‌ این‌ علت است که هر جا ظلمی می‌ شود آمریکا برای کسب منافع خودش مستقیم و غیر مستقیم در آنجا بوده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر دانش آموزان هم سن و سال شما در فلسطین و افغانستان و دیگر کشورها بابت ظلم و ستم درخون خود می‌ غلتند به خاطر آمریکا و سردمداران است.

وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه آمریکا به‌ عنوان نماد استکبار در جهان شناخته می‌ شود، تصریح کرد: تمام کسانی که دلشان برای انسانیت می‌ تپد آمریکا را در حد اعلا دارای صفت زشت تکبر می‌ دانند که خودش را شایسته‌ تر از همه می‌ داند و به همین دلیل آمریکا در جهان دشمن اصلی انسانیت و بشریت است.
بطحایی تأکید کرد: از شما دانش آموزان می‌ خواهم در دوران تحصیل خود، تاریخ انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی را مطالعه کنید و دشمنی‌ هایی که آمریکا علیه ملت ما روا داشته را بخوانید و این دشمنی‌ ها تا زمانی که صفت تکبر و خودخواهی در حاکمان آمریکا وجود داشته باشد، خاتمه پیدا نمی‌کند.
وی افزود: انشالله افرادی این‌ که صفات رذیله رادارند سرافکنده شوند و مردم مستضعف پرچم آزادی و آزادگی را در جهان برافراشته نگه‌ دارند.
وزیر آموزش‌ و پرورش در پایان با اشاره به اهمیت و نقش بسیج دانش‌ آموزی، اظهار کرد: بسیج دانش‌ آموزی یکی از مهم‌ ترین ارکانی است که پرچم‌ دار استکبار ستیزی است و همه وظیفه‌ داریم در بالا نگه‌ داشتن این پرچم تلاش کنیم و بسیج که پیام‌ آور استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم و ستم است روز به‌ روز پرچم و آرمانش برافراشته‌ تر و پر فروغ تر باشد.

مطالب مرتبط:
پیام وزیر آموزش‌ و پرورش به مناسبت 13 آبان روز دانش‌ آموز و استکبار ستیزی
شركت در راه پیمایی 13 آبان انجام یك مسئولیت اجتماعی است
13 آبان روز پیوند دانش آموز و انقلاب

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش