تبیان، دستیار زندگی

همه «خادم الرضائیم»

عشق به امام هشتم فقیر و غنی؛ مشهور و گمنام ندارد، در درگاه رضا(علیه‌السلام) همه ذره‌ایم و بی‌مقدار. این روزها وقتی پای صحبت چهره‌های شناخته‌شده‌ای که هریک هزاران و حتی میلیون‌ها طرفدار دارند می‌نشینی همه در آستان رضا(علیه‌السلام) خود را ارادتمند و محتاج نگاه حضرتش می‌دانند و رضای رضا(علیه‌السلام) برایشان آرزوست؛ چراکه او مفتاح مشکلات است و انیس النفوس.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حرم امام رضا

خادمین امام مهربانی‌ها باید مهربان باشند

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی آستان قدس، سیما تیرانداز ازجمله بازیگران سینما و تلویزیون است که با «هامون» و «بانو» اوج گرفته و حتی چند دوره جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم و تئاتر فجر دریافت کرده است. وقتی نام امام رضا را می‌شنود، بغض گلویش را می‌گیرد و می‌گوید: من اراده ویژه‌ای به امام رضا(علیه‌السلام) دارم و هرگاه با تمام وجودم آقا(علیه‌السلام) را صدا زدم دست رد بر سینه‌ام نزدند.

سیما تیرانداز درباره خدمت به زائرین امام می‌پرسیم و اینکه آیا حاضر است خادم افتخاری آن حضرت در طرح «همه خادم الرضائیم» باشد؛ بی‌معطلی جواب مثبت می‌دهد  و می‌افزاید: بسیاری آرزو دارند که خادم آستان قدسی علی بن موسی‌الرضا(علیه‌السلام) باشند چرا که خدمت و تکریم زائر در نزد آقا بسیار ارزشمند است و من هم از این امر مستثنی نیستم.

این بازیگر سینما بابیان اینکه زیارت علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) حس خوبی را در من به وجود می‌آورد؛ ادامه می‌دهد: وقتی چشمم به گنبد طلایی امام رئوف می‌افتد تمام غم‌ها از قلبم زدوده می‌شود و احساس سبکی می‌کنم.

سیما تیرانداز خدمت به زائرین را امری حساس دانسته و تأکید می‌کند که خادمین امام باید در رفتار با مردم بسیار دقت کنند تا خاطره‌ای خوب از حضور در مشهد و تشرف به حرم در ذهن زائرین باقی بماند.

این بازیگر مطرح سینما همچنین می‌گوید: آقا امام رضا(علیه‌السلام) به مهربانی شهره عالم هستند و خادمان آن حریم آسمانی نیز باید مهربانی در رفتارشان مشهود باشد.

خوشا به حال کسانی که توفیق خدمت‌گزاری به زائران را دارند

حمیدرضا پگاه، یکی از بازیگران خوب و خوش‌نام سینما و تلویزیون ایران است. او نیز با شنیدن طرح «خادمیاران رضوی» از این طرح استقبال کرد و گفت: این طرح یک اقدام زیباست که باعث می‌شود تا همه شیعیان آقا که آرزوی خدمت در بارگاه منور مولا را دارند بتوانند با پیوستن به این طرح خادم افتخاری امام هشتم(علیه‌السلام) باشند و برای بنده نیز افتخار است که نامم جزء خادمان افتخاری ثامن‌الائمه(علیه‌السلام) باشد.

وی اینکه شرایطی فراهم‌شده که افراد می‌توانند در ده آخر صفر به‌صورت افتخاری خادم زائران پیاده حضرت رضا(علیه‌السلام) شوند را حرکتی ارزشمند دانسته و تأکید می‌کند: هر کس به امید و آرزویی قدم درراه خدمت و زیارت برمی‌دارد و امیدوارم این خدمتگزاران بی‌منت که باجان و دل از زائران پیاده امام رضا(علیه‌السلام) پذیرایی می‌کنند مورد شفاعت امام هشتم(علیه‌السلام) واقع شوند.

وی می‌افزاید: تک‌تک ما هر زمان حاجتی داریم، از راه دور و نزدیک برای گرفتن حاجتمان به پابوسی آقا می‌آییم و خواسته‌هایمان را به ضریح گره می‌زنیم و معتقدیم امام رضا(علیه‌السلام) ما را بی‌جواب نخواهند گذاشت.

این بازیگر نام‌آشنا کشورمان در انتها مجدد تأکید می‌کند: کسی که به‌ عنوان خادم زائران پیاده علی بن موسی‌الرضا(علیه‌السلام) در این راه گام برمی‌دارد قطعاً مورد عنایات خاص و ویژه امام هشتم(علیه‌السلام) قرارگرفته است و امیدوارم که به‌حق ولی‌نعمتمان مشکلات همه گرفتاران حل شود.

مشهد همیشه برای زائران امام رضا(علیه‌السلام) جای خاطرات زیباست

مهدی امینی خواه نیز از بازیگران توانای عرصه‌ سینما و تلویزیون‌ کشورمان‌ است که مشتاقانه به طرح «همه خادم الرضائیم» می‌پیوندند.

این بازیگر سینما و تلویزیون می‌گوید: مشهد همیشه برای زائران آقا امام رضا(علیه‌السلام) جای خاطرات قشنگ و زیباست. هرکسی از هرجای ایران که به مشهد می‌آید برای دست‌بوسی آقا می‌رود و چه چیز بهتر از این‌که برای دوستان و اقوامش در کنار مرقد پسر پیامبر دعای خیر می‌کند.

وی با بیان اینکه انشاالله امام رضا(علیه‌السلام) دعای همه آن‌ها را برآورده کند، می‌گوید: طرح «همه خادم الرضائیم» طرح ارزمشندی است. آرزوی قلبی من نیز زیارت مجدد آقاست و امیدوارم که بتوانم ضمن تشرف، ساعتی نیز به زائرین ایشان خدمت کنم.

خادمی آستان قدس رضوی آرزوی من است

داوود بنی اسد که در آثاری همچون «ابد و یک روز»، «شهرزاد»، «شاهزاده ایرانی»، «شب دهم» به‌عنوان «بازیگر» حضور داشته است. معتقد است همواره ارادتش را به ساخت ائمه طاهرین در فیلم‌هایش به مخاطبان نشان داده است.

او نیز خادمی آستان قدس امام رضا(علیه‌السلام) را آرزوی خود برمی‌شمارد و به اینکه بتواند در ایام دهه آخر صفر و شهادت امام رضا(علیه‌السلام) به خادمین افتخاری زائران پیاده در موکب‌های بین‌راهی بپیوندد، اظهار شوق می‌کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون شوق زیارت و حال و هوای مشهد را بی‌نظیر توصیف می‌کند و از ضامن آهو، امام غریب بنده‌نواز، می‌خواهد که دوباره به زیارتش نائل شود.

داوود بنی‌اسد با اعلام پیوستن به طرح «همه خادم الرضائیم» ادامه می‌دهد: هر آنچه دارم از برکت آقا علی ابن موسی‌الرضا(علیه‌السلام) است و خدمت به ایشان و زائرین آقا نیز باعث افتخار من خواهد بود.

چگونه خادم الرضا شویم؟

در طرح خادمیاری رضوی، مجاوران و عاشقان امام هشتم(علیه‌السلام) می‌توانند در تأمین و ارائه هر یک از اقلام و خدمات موردنیاز زائران اعلام آمادگی نمایند و به جمع خادمیاران رضوی بپیوندند. کمک به برپایی ایستگاه‌های استقبال از زائرین پیاده در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی، نذر اقلام موردنیاز زائرین پیاده مانند مواد غذایی، وسایل گرمایشی، پتو، پوشاک، اقلام فرهنگی و ...، ارائه خدمات در ایستگاه‌ها و مسیرها مانند واکس، پذیرایی، خدمات پرستاری و پزشکی، خیاطی، خدمات ویلچر، تعمیرات کفش، آمارگیری و سرشماری،انتظامات مسیر نظافت و...، نذر مالی برای کمک به ایجاد و تجهیز مراکز پذیرایی و تهیه اقلام موردنیاز زائرین، اسکان زائرین در منازل، تأمین خودرو برای انتقال زائرین و خادمیاران، مشاور مذهبی، فرهنگی و خانواده، مهدکودک و خدمات فرهنگی و آموزشی به کودکان زائر و خدمات رسانه‌ای تنها بخشی از فعالیت‌های دربرگیرنده این طرح است.

متقاضیان خدمت افتخاری به زائرین پیاده در دهه آخر صفر کافی است با ارسال عدد 8 به سامانه 1000888080 ضمن پیوستن به طرح «همه خادم الرضائیم» نام خود را در زمره «خادمیاران رضوی» ثبت نمایند.


منبع : ایسنا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.