تبیان، دستیار زندگی

برخیز و یاد بگیر! فعالیت فیزیکی به یادگیری املا و ریاضی کودکان کمک می کنند

پژوهشی جدید رابطه ای بین فعالیت های فیزیکی و تاثیر آن بر یادگیری و افزایش نمرات در دروس خاص یافته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
برخیز و یاد بگیر! فعالیت های فیزیکی به یادگیری املا و ریاضی کودکان کمک می کنند
مانند هر کودک دیگری، فرزند من هم موقع انجام دادن تکالیف ریاضی و املا، خسته می شود. گاهی اوقات ما مشق نوشتن را متوقف می کنیم و کمی دور خانه می دویم و یا می رقصیم، سپس از او می خواهم که دوباره بر روی سوال تمرکز کند. و نتیجه خوبی دارد.

پژوهشی جدید به نام «دروس ریاضی و زبان همراه با فعالیت فیزیکی دستاوردهای تحصیلی را بهبود می بخشد» تاثیر فعالیت فیزیکی بر یادگیری موثر را بررسی می کند.
محققان 499 دانش آموز مقطع دوم و سوم در هلند را مورد آزمایش قرار دادند. دانش آموزان به دو گروه تقسیم شدند: یک گروه درس های معمول را دریافت می کرد و گروه دیگر همراه با درس، فعالیت فیزیکی نیز داشتند.
دو سال بعد، گروهی که فعالیت فیزیکی داشتند نسبت به گروه دیگر، پیشرفت بیشتری در نمرات ریاضی و املا نشان دادند. این پیشرفت بسیار چشم گیر بود، مانند این بود که کودکانی که ورزش کرده اند، 4 ماه بیشتر آموزش دریافت کرده اند!!

جالب توجه است که تغییری در نمرات روخوانی حاصل نشد.
اگر فرزند شما در هنگام انجام دادن تکالیف خسته می شود، فعالیت فیزیکی را به آن بیفزایید. برای مثال، در زمان املا نوشتن، هر کلمه ای را که می نویسد بالا و پایین بپرد. یا موقع حل کردن مسائل ریاضی، آهنگ بگذارید و از او بخواهید برقصد، و هر زمان که آهنگ را متوقف کردید، او هم باید متوقف شود و یک مسئله ریاضی را حل کند. این رویکرد می تواند خستگی را رفع کند و باعث شود کودک اطلاعات را بهتر دریافت کند و همزمان به کودک یاد می دهید که فعالیت های فیزیکی هم برای سلامتی و هم برای یادگیری مفید هستند.

مطالب مرتبط:
بازگشایی مدرسه و تماشای تلویزیون
نقش فعالیت مغز در پیش بینی نیروی کارها
بهبود بخشیدن به مدریت مدرسه

منبع: تیزلند