تبیان، دستیار زندگی

ایران میزبان رقابت های بین المللی مسابقات دوگانه شد

برای اولین بار مسابقات دوگانه بین المللی آقایان و بانوان ایران وارد تقویم رسمی ITU ، اتحادیه بین المللی ورزش سه گانه شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دوچرخه سواری
پس از سال ها تلاش و پیگیری مسئولان فدراسیون ورزش های سه گانه ایران در خصوص برگزاری رویداد بین المللی دوگانه و سه گانه در کشورمان، اتحادیه جهانی ورزش سه گانه (ITU) به طور رسمی با میزبانی مسابقات بین المللی دوگانه در 2 بخش آقایان و بانوان توسط ایران ایران موافقت کرد.
پس از دیدارهای متعدد سردار صبور رئیس فدراسیون با مارسیول کاسادو رئیس اتحادیه جهانی سه گانه و مذاکره درباره برگزاری این مسابقات و پس از ارائه شرایط برگزاری، زمان و مکان پیشنهادی ایران در جلسه با ریاست اتحادیه جهانی همزمان با بازی های آسیایی جاکارتا و موافقت ضمنی کاسادو با برگزاری این رقابت ها، این موضوع در جلسه هیات اجرایی اتحادیه در گلد کوست استرالیا مطرح و مورد استقبال اعضا قرار گرفت.
در پی این موضوع تیم اجرایی اتحادیه، شرایط گنجاندن این رویداد در تقویم رسمی ITU را بررسی و صبح امروز موافقت رسمی خود را با افزودن مسابقات دوگانه بین المللی آقایان و بانوان به میزبانی ایران در تقویم مذکور اعلام کردند.
به این ترتیب ایران برای نخستین بار میزبان رقابت های بین المللی دوگانه در 2 بخش آقایان و بانوان شد که مقرر گردید هر ساله و در تاریخ اول نوامبر برابر با 10 آبان ماه برگزار شود که اولین دوره این مسابقات دهم آبان ماه 1398 به میزبانی جزیره کیش برگزار خواهد شد.
این دستاورد بزرگ در حالی با رایزنی ها و تلاش مستمر 11 ساله فدراسیون حاصل شد که با توجه به شرایط خاص پوشش بانوان ورزشکار در ایران مذاکرات و جلسات متعدد و پی گیری های اداری فراوانی را طلب می کرد.
منبع:ایرنا