تبیان، دستیار زندگی
طراحی یک سراسری ورودی به نحوی که شخصیت و هویت مستقل داشته باشد مشکل به نظر می رسد. وجود محوطه ی ورودی وسیع در یک خانه، ساکنان را وسوسه می کند که از اسباب و اثاثیه ی زیاد استفاده کنند، اما چیدن لوازم زیادی، این فضا را شلوغ و به هم ریخته می کند؛
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییرات در هال ورودی

طراحی یک سراسری ورودی به نحوی که شخصیت و هویت مستقل داشته باشد مشکل به نظر می رسد. وجود محوطه ی ورودی وسیع در یک خانه، ساکنان را وسوسه می کند که از اسباب و اثاثیه ی زیاد استفاده کنند، اما چیدن لوازم زیادی، این فضا را شلوغ و به هم ریخته می کند؛ در عین حال به کارگیری مبلمان خیلی کم نیز محوطه ی هال ورودی منزل را غیرصمیمی و بی جلوه می سازد. طراحان داخلی، به زیبا بودن محوطه ی ورودی آپارتمان یا خانه اهمیت  زیادی می دهند، زیرا اولین مکانی است که افراد ناآشنا به آن قدم می گذارند، و به طبع دلچسب بودن این محیط بر طرز تلقی آنان از شخصیت ساکنان خانه بسیار مؤثر است. با این همه، طبیعی است که ساکنان منزل به دلیل تکرار رفت و آمد، معایب این فضا را نبینند و بر اثر عادت، نسبت به ناهماهنگی موجود در این مکان بی توجه باشند.

تغییرات در هال ورودی

در عکس بالا ، پیش تر، فضای ورودی این منزل گرم و صمیمی نبود، اما حالا در بدو ورود تأثیر شدید و هیجان انگیزی روی انسان می گذارد. با استفاده ی دقیق از رنگ ها، این هال ساده ی کرم رنگ به یک فضای زنده و پویا تبدیل شده است، با رعایت نکات زیر  :

- قرار دادن یک بوفه ی پایه دار در مجاورت دیوار، ترفندی هوشمندانه و بجاست. با چیدن گلدان های تزیینی رنگارنگ و ارزان قیمت می توان علاوه بر افزودن عنصر رنگ، به فضای اتاق روح بخشید.

- مجسمه های چوبی دواردک، که با رنگی همخوان با سایر آرایه ها رنگ آمیزی شده اند، حس بودن در طبیعت را ایجاد می کنند و در نقطه ی تمرکز دید واقع می شوند.

- پرده های حریر با نقش گل های جذاب و ملیح، باعث تعدیل نور شدیدی می شوند  که از خلال پنجره های بزرگ به درون می تابد. این امر سبب می شود در طول روز، نوری رنگین و ملایم در فضا گسترده شود و بر زیبایی محیط بیفزاید.

- چند رنگ هم پایه از لحاظ شدت رنگ، وقتی در کنار یکدیگر قرا گیرند احساس آرامش ایجاد می کنند؛ در حالی که رنگ های متضاد و شدید، یک فضای برانگیزاننده و تحریک کننده به وجود می آورند.

- پلکان منتهی به طبقه ی بالا، پش از نصب تابلوها به دیوار و افزودن کناره ی راه راه، بی روح و بدون هویت به نظر می رسید.

ایده هایی برای رنگ آمیزی:

احتیاجی نیست حتماً هنرمند باشید تا خانه ای زیبا فراهم آورید؛ کافی است این چند روش ابتکاری را امتحان کنید.

- برای ساختن تابلویی چشمگیر در کم ترین زمان و با هزینه ای اندک، پارچه های زیبا یا کاغذ دیواری های طرح دار را قاب کنید و آن ها را به صورت سه تایی، با کمی اختلاف سطح، از دیوار آویزان کنید.

- عکس های خانوادگی یا تصویر فرزندان تان را به کمک امکانات جدید رایانه ای روی بوم چاپ کنید، تا از ویژگی منحصر به فردی برخوردار شوند.

اگر می خواهید خودتان دیدی متفاوت و مبتکرانه به دست آورید، به فروشگاه های عرضه ی مبلمان و دکوراسیون مراجعه نموده، با مشاهده ی ترکیب بندی رنگ ها و چیدمان متناسب، تجربه و اطلاعات مفید کسب کنید.

منبع : ایران آذین – با تغییر و تلخیص

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.