تبیان، دستیار زندگی

دوست دارم همسرم با من بیشتر گرم بگیرد

جوانی 21 ساله هستم. یک هفته است عقد کردیم. دوست دارم همسرم با من بیشتر گرم بگیرد و به خانواده اش اجازه ندهد در زندگی مان دخالت کنند؛ اما تا الان بی فایده بوده است. لطفا راهنمایی کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
صمیمت، همسر، آرامش،دخالت خانواده، خانواده ایرانی، عشاق موفق
مخاطب عزیز از متن این طور استنباط می شود که شما انتظار دارید ظرف یک هفته که از مدت عقدتان می گذرد همه چیز بر وفق مرادتان بشود که منطقی نیست؛ بنابراین کمی صبور باشید و تحمل کنید و توجه داشته باشید که با عملی کردن توصیه هایی که در ادامه این مطلب گفته می شود، می توانید در کنار همسرتان با آرامش زندگی کنید.

کاهش دخالت خانواده ها

درباره دخالت خانواده ها که در پیامک تان به آن اشاره کرده اید این را بدانید که متاسفانه و معمولا خانواده ها دو کلمه «دخالت» و «حمایت» را با هم اشتباه می گیرند و به بهانه حمایت از فرزندانشان، در زندگی آن ها دخالت می کنند. شاید خانواده همسر شما نیز به نحوی حمایت می کنند ولی برداشت شما به گونه دیگری است. با این حال واقعیت این است که در عمل نمی توان همیشه میزان دخالت ها را به صفر رساند چرا که بخشی از ماجرا به ویژگی های شخصیتی والدین باز می گردد که البته شما توانایی تغییر دادن آن ها را ندارید؛ البته این به معنای آن نیست که در مقابل دخالت ها باید سوخت و ساخت بلکه وقتی والدین همسرتان در زندگی تان دخالت می کنند خیلی خوب است که همسرتان با خانواده خودش صحبت کند و این مسئله را مدیریت کند. البته بهتر است اصلا شما وارد این ماجرا نشوید و هر قدر کدورت شما با والدین همسرتان کمتر باشد بهتر است. اگر بخواهید رابطه با خانواده همسرتان را مدیریت کنید در نهایت شما، شخص بد ماجرا خواهید بود و ممکن است شما و والدین همسرتان روبه روی هم قرار بگیرید. در ضمن همسرتان را مسئول رفتارهای والدین و اقوامش ندانید. گاهی اوقات دخالت اطرافیان باعث می شود بین شما و همسرتان دعوا و کشمکش ایجاد شود.این موقعیت به ویژه زمانی ایجاد می شود که شما دو نفر همدیگر را مسئول دخالت های خانواده ها تلقی می کنید و در نتیجه هر دلخوری و ناراحتی که از خانواده همسر خود پیدا می کنید از چشم طرف مقابل می بینید و واکنش نشان می دهید.

راهکارهای افزایش صمیمیت با همسر

درباره قسمت دیگری از پیامک تان هم که گفته اید دوست دارید همسرتان با شما بیشتر صمیمی شود، علاوه بر این که تکرار می کنم یک هفته زمان بسیار کمی برای نتیجه گیری درباره چنین مسائلی است به شما توصیه می کنم با تمامی وجود در کنار او و با او باشید. وقتی او با شما کار دارد یا با شما حرف می زند و یا به هر دلیل دیگری به توجه شما نیاز دارد، مشغول هیچ کار دیگری نباشید، تلویزیون تماشا نکنید، روزنامه نخوانید و با گوشی همراه خود سرگرم نباشید و تمامی توجه خود را فقط صرف او کنید. فراموش نکنید توجه شما به این شیوه به همسرتان می گوید که وی برای شما مهم است و شما برای او ارزش قائلید و به طور طبیعی، او هم بیشتر با شما گرم خواهد گرفت. همچنین عشق خودتان را بر زبان آورید. هرزن و مردی نیاز دارد جمله «دوستت دارم» را هر روز به دفعات بشنود.
این دو کلمه سحر آمیز، یعنی «دوستت دارم » و «به تو افتخار می کنم» را بارها و با رها، دوباره و دوباره به همسرتان بگویید. او از شنیدن این کلمات هرگز خسته نمی شود و نتیجه اش صمیمیت بیشتر او با شما خواهد بود.
منبع : خراسان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.