تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال استقلال در سومین دیدار خود در لیگ هفتم در برابر مس قرار گرفت کهآبی ها نتوانستند از سد مسی ها به خصوص رحمتی عبور کنند و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شفیعی مانع شکست استقلال

هدر کردن موقعیت های گل استقلال توسط مهاجمان

جمعه ۹/۶/۸۶

ورزشگاه: آزادى تهران

استقلال: یك گل: حمید شفیعى (۸۲)

مس كرمان: یك گل: پائولو زالدون (۵۴)

داور: نوید مظفرى

كمك ها: رسول فروغى و محمد نجفى

اخطار: حمید غنى زاده، على مولایى، مرتضى ابراهیمى (مس)، امیرحسین صادقى (استقلال)

اخراج: حمیدرضا رجبى (۸۳ - مس كرمان)، امیرحسین صادقى (۹۰ - استقلال)

تماشاگر: ۳۵ هزار نفر

استقلال: وحید طالب لو، پیروز قربانى، امیرحسین صادقى، مهدى امیرآبادى، میثم منیعى، سان جان اورسوویچ (امیدرضا روانخواه ۶۶)، پژمان منتظرى، مجتبى جبارى (حمید شفیعى ۷۵)، مهرداد پولادى، آرش برهانى، محسن بیاتى نیا (على علیزاده ۸۵)

سرمربى: ناصر حجازى

مس كرمان: سیدمهدى رحمتى، مرتضى ابراهیمى، سوكو بوفانا، جلال امیدیان، مهدى كیانى، على ممبینى (مجید خدابنده لو ۷۸)، رسول نویدكیا (حمیدرضا رجبى ۴۶)، على مولایى، حمید غنى زاده، جرالدو مورالس (فرزاد حسین خانى ۵۴)، پائولو زالدون

سرمربى: فرهاد كاظمى

استقلال 2 امتیاز دیگر از دست داد

مس كرمان و فرهاد كاظمى تمام پیش بینى ها را نقش بر آب كردند چرا كه هیچ كس تصور نمى كرد تیم شكست خورده استقلال بعد از قبول باخت مقابل ملوان، در مصاف با تیم كرمانى و پیش چشم ۳۵ هزار هوادار خود نتواند سر بالا بیاورد و به یك امتیاز بازى- كه البته خیلى سخت به دستش آورد- اكتفا كند.

در واقع مس كرمان به هیچ وجه آن تیم ۲ هفته اول نبود و گویى روى دیگر خود را مقابل آبى هاى پایتخت نشان مى داد. شاگردان كاظمى در همه خطوط عالى و بى نقص بودند و در طول ۹۰ دقیقه به هیچ وجه مقابل تیم سر تا پا حمله استقلال كم نیاوردند.

استقلال در دیدار سوم خود باز هم از روش ۲-۴-۴ استفاده كرد و این بار محمد نوازى گلساز ۲ بازى اول قربانى نیمكت شد و كنار دست حجازى نشست. مهدى امیرآبادى در سمت راست خط دفاع استقلال قرار گرفت تا مبادا این تیم مثل ۲ بازى قبلى از این ناحیه ضربه بخورد. البته بیرون نشستن نوازى شاید اركان دفاعى استقلال را قوى تر مى كرد اما به گل رسیدن تیم هم- با توجه به گل هاى زده در ۲ بازى اول- كمى محال مى نمود.

مجتبى جبارى در میانه زمین به تركیب اصلى بازگشته بود اما او هم نشانى از آنشماره ۸ رؤیایى ۲ سال پیش نداشت و در بیشتر صحنه ها كارى از پیش نمى برد.

در سوى مقابل اما سید مهدى رحمتى مرد شماره یك مس بود و باز هم مقابل دیدگان هواداران استقلال واین بار در جبهه مقابل قرار مى گرفت.

رحمتی مس را نجات داد

تیم كاظمى در هر ۳ خط هارمونى مناسبى داشت و در هنگام تصاحب توپ با برنامه عمل مى كرد. مدافعان میانى این تیم، بوفانا و ابراهیمى كه این دومى انگیزه زیادى هم داشت روز بسیار خوبى را پشت سر گذاشتند و با نمایش حیرت  انگیز خود در مصاف با مهاجمان خطرناك استقلال مثل یك سد محكم ایستادگى كردند.

اولین موقعیت بازى را برهانى به وجود آورد اما توپ او را رحمتى دفع كرد تا نشان دهد قصد گل خوردن از تیم سال گذشته اش را ندارد. ۱۱ دقیقه بعد در آن سوى زمین جراردو اروگوئه اى در موقعیتى تك به تك توپ را از زیر دستان طالب لو به اوت زد تا یاران كاظمى شگفتى ساز نباشند. بعد از این صحنه آرش برهانى با بى دقتى خود ۲ بار در دقایق ۳۲ و ۳۳ موقعیت ها را خراب كرد و در قالب یك گل نزن جدید در تركیب آبى ها رخ نمود. دقیقه ۳۶ ارسال منیعى در شش قدم فرود آمد اما مظفرى به دلیل شارژ امیدیان روى برهانى اعلام پنالتى كرد. اینجا زمان انتقام رحمتى از استقلال و نیمكت نشینى هایش فرا رسیده بود چرا كه او با دفع توپ منیعى موقعیت صددرصد آنها را گرفت و مانع از فروپاشى مس شد. در فاصله ۳ دقیقه تا پایان نیمه نخست نیز شوت محكم پولادى با دستان هوشیار رحمتى به بیرون فرستاده شد تا شماره یك نارنجى ها بزرگ ترین مانع استقلالى ها براى رسیدن به گل باشد.اولین موقعیت نیمه دوم بازى را مس رقم زد و البته همین موقعیت ورزشگاه را ساكت كرد. فرزاد حسین خانى تازه وارد در یك ضد حمله سریع توپ را به زالدون رساند و مهاجم برزیلى مس به زیبایى توپ را به تور چسباند تا استقلال در بهتى عجیب فرو رود.

استقلال 2 امتیاز دیگر از دست داد

بعد ز این گل، استقلال براى جبران پا پیش گذاشت اما حملات این تیم كوركورانه بود و بى هدف. ضربه ایستگاهى منیعى كه به تیر افقى خورد و روى خط دروازه فرود آمد جدى ترین موقعیت آبى ها بود كه باز هم به هدر رفت. ۲ دقیقه بعد رحمتى باز هم هنرنمایى كرد و مقابل ضربه بیاتى نیا ایستاد. مس در ضد حمله ها خطرناك نشان مى داد و استقلال به دنبال گل تساوى مى گشت تا اینكه سرانجام تعویض استقلال بالاخره جواب داد و در فاصله ۸ دقیقه تا پایان كار، شفیعى با ضربه اى فوق العاده پاس خوب منیعى را به گل تبدیل كرد و كار را به تساوى كشاند تا حجازى و مردانش نفس راحتى بكشند.

بعد از این گل انتظار حملات همه جانبه و رسیدن به ۳ امتیاز بازى توقعى بود كه از استقلال مى رفت اما اینچنین نشد و در دقایق باقیمانده بازى به خشونت كشیده شد. ضربه آزاد زیباى زالدون نزدیك بود تا كابوس استقلالى ها را تكمیل كند اما توپ او با هنرنمایى طالب لو گل نشد تا استقلال با اكتفا به همین تك امتیاز با اندوخته ۴ امتیازى

از ۳ بازى خود در پله  هشتم بایستد و البته نتیجه اى رقم بخورد كه تیم حجازى و یارانش با ارایه این نمایش سؤال برانگیز منتظر انتقادهاى جورواجور بمانند.

ناصر حجازی سرمربی استقلال تهران

ناصر حجازی: نگران نتایج پرسپولیس نیستم

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران پس از تساوی تیمش مقابل مس كرمان گفت: از عملكرد بازیكنان تیم خود در این دیدار كاملا راضی هستم.

ناصر حجازی در جمع خبرنگاران اظهار كرد: بازیكنان ما عملكرد خوبی در این دیدار داشته و بازی خوبی را به نمایش گذاشتند. به هر حال فوتبال است و هزار اتفاق. متاسفانه امروز روز استقلال نبود و تنها توانسته‌ایم یك امتیاز را به دست آوریم كه نتیجه‌ی‌ خوبی برای ما نیست. با این حال از عملكرد تمامی بازیكنانم راضی هستم، چرا كه آن‌ها بازی یك‌دستی را ارایه كردند.

وی ادامه داد: مس كرمان تنها یك موقعیت را داشت كه همان یك موقعیت به گل تبدیل شد؛ اما، ما از موقعیت‌های خود استفاده نكردیم و نتوانستیم پیروز شویم. عملكرد خط دفاعی ما در این دیدار بد نبود؛ اما، مدافعان ما چند اشتباه فردی داشتند كه باید در تمرینات آنها را بر طرف كنیم.

حجازی تصریح كرد: هر چند امروز نتیجه خوبی نگرفتیم؛ اما، هفته به هفته آماده‌تر شده و سرانجام روز،‌ روز استقلال خواهد بود. دروازه‌بان حریف ستاره‌ی زمین بود و موقعیت‌های زیادی را از ما گرفت؛ این نشان می‌دهد كه ما بازی بسیار هجومی را به نمایش گذاشته‌ایم.

ناصر حجازی سرمربی استقلال تهران

وی افزود: اگر توپ‌های ما به گل تبدیل می‌شد، دیگر این همه انتقاد نمی‌كردید، هر چند نتیجه نگرفتیم؛ اما، بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم. فكر می‌كنم اكثر هواداران و تماشاگران استقلال از بازی تیمشان راضی باشند.

وی گفت: من به بازی‌های هجومی علاقه زیادی دارم و حتی اگر چهار گل هم بخوریم؛ اما اگر با پنج گل حریف را شكست دهیم، بسیار راضی خواهم بود. در بازی‌های آینده نیز به دنبال ارایه همین بازی‌های هجومی هستیم.

وی تصریح كرد: فكر می‌كنم كه داور درباره گل ما اشتباه كرد، گل استقلال صحیح بود؛ اما، داور آن را ندید، درباره اخراج صادقی نیز ابهام وجود دارد. قبل از آن كه صادقی مرتكب خطایی شود، بازیكن حریف بر روی او خطا كرده بود.

سرمربی استقلال تهران تصریح كرد: هنوز زود است كه درباره‌ی سرنوشت قهرمانی این فصل صحبت كنیم. بازی‌های زیادی پیش روی تیم‌هاست و بدون شك نیز استقلال نیز در بازی‌های آینده نتایج بهتری را به دست خواهد آورد. سرنوشت لیگ در فصل گذشته در هفته‌های پایان رقم خورد، بنابراین نباید از حالا درباره سرنوشت این فصل قضاوت كرد.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا از نتایج درخشان پرسپولیس نگران نیستید گفت: اصلا نگران این موضوع نیستم قضاوت در این باره زود است. 31 بازی تا پایان باقی است و تا آن زمان اتفاقات زیادی رخ خواهد داد.

مس باز هم استقلال را در آزادی متوقف کرد

فرهاد كاظمی: از تلاش بازیكنانم راضی‌ام

سرمربی تیم فوتبال مس كرمان گفت: از تلاش بازیكنانم در دیدار مقابل استقلال تهران راضی هستم اما عملكرد آنها چندان قابل قبول نبود.

فرهاد كاظمی پس از تساوی تیمش مقابل استقلال در جمع خبرنگاران اظهار كرد: درباره این بازی تنها باید به یك نكته اشاره كنم و آن این است كه متاسفانه ما در این دیدار اصلا شكل یك تیم واقعی نداشتیم، هر چند كه در بازی‌های تدراكاتی به آهنگ تیمی مطلوبی رسیده بودیم اما در سه بازی گذشته نتوانستیم آن آهنگ را دیگر تكرار كنیم و مقابل استقلال با تلاش فراوان بازیكنانم یك امتیاز ارزش‌مند را به دست آوردیم اما عملكرد بازیكنان ما چندان رضایت بخش نبود.

وی ادامه داد: خط هافبك ما در این دیدار بسیار ضعیف عمل كرد، هافبك‌های ما به خوبی به خط حمله اضافه نمی‌شدند و فاصله زیاد این دو خطوط آهنگ تیمی ما را مختل كرده بود به همین دلیل در بسیاری از دقایق بازی، بازی را به حریف واگذار كردیم تا آنها صاحب توپ و میدان شوند.

كاظمی با اشاره به درخشش مهدی رحمتی اظهار كرد: رحمتی با درخشش فوق‌العاده خود و گرفتن یك پنالتی از حریف نقش زیادی در كسب این نتیجه داشت اما هدف ما این است كه تمامی بازیكنان بهترین عملكرد داشته و به تیمی یك دست تبدیل شویم.

وی در پاسخ به انتقاد خبرنگاران مبنی بر ارائه بازی تدافعی گفت: با توجه به موجودیت‌ها و پتانسیل‌ تیم خود بازی كردیم طبیعی است وقتی كه در خانه حریف با یك گل جلو هستیم نباید بی‌مهابا به دروازه حریف هجوم ببریم، منطقی این بود كه بازی را كنترل كرده و از گل خود دفاع كنیم.

دفاع كردن نیز جزئی از فوتبال است و با توجه به اینكه استقلال خط هافبك و حمله بسیار قدرت‌مندی داشت مجبور بودیم كه این گونه بازی كنیم با این حال هیچ گاه به بازیكنانم توصیه نكردم كه وقت كشی كنند و آنها نیز چنین كاری نكردند چرا كه می‌خواستیم جوانمردانه بازی كنیم.

عکس ها : مهدی سیگاری

مطالب مرتبط :

گزارش تصویری از دیدار استقلال - مس کرمان