تبیان، دستیار زندگی
معارفه سرمربی تیم ملی كشتی مهندس محسن مهرعلیزاده گفت: امروز یك سردار كشتی پرچم را به سردار دیگری می‌دهد تا در مسیر كشتی به مبارزه ادامه دهد. رییس سازمان تربیت بدنی كه در مراسم معارفه منصور برزگر در سالن توفیق جهانبخت حضور ی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری از كشتی

معارفه سرمربی تیم ملی كشتی


مهندس محسن مهرعلیزاده گفت: امروز یك سردار كشتی پرچم را به سردار دیگری می‌دهد تا در مسیر كشتی به مبارزه ادامه دهد.

رییس سازمان تربیت بدنی كه در مراسم معارفه منصور برزگر در سالن توفیق جهانبخت حضور یافته بود، پیرامون پذیرفتن سرمربیگری تیم ملی كشتی آزاد توسط برزگر اظهار داشت: امروز یك روز به یاد ماندنی برای كشتی است و ماموریتی كه طالقانی به مربی كاردانی چون فرح وشی سپرده بود، به فرد دیگری سپرده می‌شود كه شناخته شده و كاردان است.

وی افزود: در نشستی كه با برزگر داشتیم، وی گفت كه احساس كردم همه چشم‌ها به طرف من است و اگر مسوولیت نپذیرم، از زیر كار شانه خالی كرده‌ام. در این جلسه ابعاد مختلف كار و توقعات مردم را برای وی تشریح كردم و وی هدایت تیم را پذیرفت.

مهرعلیزاده با تاكید بر سعه‌ی صدر و دلسوزی برزگر به علاقه‌مندی جامعه‌ نسبت به كشتی اشاره كرد و اظهار داشت: امید اول ما درالمپیك چهار رشته‌ی كشتی، وزنه‌برداری، تكواندو و جودو هستند كه یكی از شاخص‌ترین رشته‌ها كشتی می‌باشد كه به دلیل پرمشغله بودن با حرف و حدیث همراه خواهد بود. نقد و انتقاد نوش جان است به شرطی كه از سر دلسوزی باشد. از رسانه‌های گروهی و مطبوعات توقع دارم تا با دلسوزی و تنها مطرح كردن مسایل كشتی به این مرد (برزگر) كمك كنند.

رییس سازمان تربیت بدنی به توجه كشتی جهان به ایران اشاره كرد و ادامه داد: باید با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوتمان به نظم، انضباط، وظیفه‌شناسی و استفاده مناسب از امكانات موجود، در مدت زمان 260 روز تا المپیك آتن بهترین عملكرد را داشته باشیم و تیم را برای افتخارات بیشتر آماده سازیم.

مهرعلیزاده در ادامه حفظ جایگاه مربی و شاگرد را از مهم‌ترین عوامل موفقیت دانست وتصریح كرد: دوران قهرمانی زودگذر است و تنها چیزی كه باقی می‌ماند، فتوت، جوانمردی و انضباط می‌باشد، مواردی كه تختی را زنده نگه داشت. در برخی از رشته‌های ورزشی جایگاه معلمی و شاگردی رعایت نشده كه لطمه آن را خوردیم و در كشتی باید جایگاه و حرمت مربی را حفظ كرد تا موفق شویم.

وی در پایان خاطر نشان كرد: من به عنوان یك سرباز فراهم كننده توشه برای كشتی خواهم بود و از جامعه و مطبوعات انتظار می‌رود تا در این فاصله چند ماهه تا المپیك در پشتیبانی از فدراسیون كشتی از هیچ كوششی دریغ نكنند.

در كشتی قهرمانی جام باشگاه های آسیا

زور كشتی ایران به قزاق ها نرسید

كشتی ایران در هر دو میدان آزاد و فرنگی در مسابقه های باشگاه های آسیا روی پله دوم ایستاد. صنام نماینده ایران در جام باشگاه های كشتی آزاد آسیا مقابل حریفی از قزاقستان متوقف شد. در این مسابقه، چهار كشتی گیر صنام شكست خوردند و دو نفر به پیروزی رسیدند. صنام كشتی گیر 84 كیلویی نداشت. غلام محمدی یك- 3 باخت، حسن طهماسبی یك-3 باخت، جلال لطیفی در مبارزه یی عجیب صفر- 8 تسلیم شد، فردین معصومی هم 5-2 نتیجه را به حریف واگذار كرد. مراد محمدی و هادی پور علیجان تنها كشتی گیرانی بودند كه به ترتیب 2-3 و 3-5 طعم پیروزی را چشیدند. صنام قبل از این مسابقه نماینده های كره، مغولستان و هند را برده بود. تیم نفت اهواز نماینده ایران در جام باشگاه های كشتی فرنگی آسیا هم بعد از پیروزی مقابل ازبكستان روی پله دوم ایستاد. نفت در مسابقه های گذشته، چین و كره را برده و از قزاقستان شكست خورده است.