تبیان، دستیار زندگی

دکتر ندا فرزانه به بررسی علل و درمان زودانزالی در مردان می پردازد:

هر آنچه باید در رابطه با زود انزالی بدانید

تأثیر رابطه جنسی در زندگی زناشویی قابل‌انکار نیست؛ عوامل مختلفی باید وجود داشته باشد تا زوجین بتوانند رابطه ی رضایت بخشی داشته باشند اما گاهی اختلافات زناشویی و یا مشکلاتی از طرف خانم یا آقا کیفیت رابطه ی جنسی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. یکی عواملی که می‌تواند رابطه ی جنسی را لذت‌بخش کند مدت‌زمان رابطه است که گاهی زود انزالی آقا باعث کاهش رضایت جنسی می‌شود...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
زود انزالی ، مردان، اختلال جنسی
در مطلب قبل در رابطه با تأثیر رابطه جنسی در زندگی زناشویی اشاره کردیم، اینکه در کشور اسلامی مثل ایران ازآنجایی‌که برطرف کردن نیاز جنسی تنها از طریق ازدواج برطرف می‌شود این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و لازم است که زوجین تا حد امکان با روابط جنسی موفق آشنا شوند و درصدد رفع مشکلات جنسی خود برآیند اما یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که زوجین با آن مواجه می‌شوند مسئله ی زود انزالی در مردان است که باید خیلی سریع درمان شود چراکه در صورت ادامه یافتن می‌تواند ارتباط زناشویی را سخت و آزار دهنده کند. در این رابطه ما با دکتر ندا فرزانه روان‌پزشک، رواندرمانگر و سکس تراپیست به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید:

تبیان: زود انزالی چیست؟
یکی از شایع‌ترین اختلالات جنسی در آقایان زود انزالی است. مدت‌زمان ارگاسم در مردان به‌طور طبیعی بین 3 تا 10 دقیقه است حال اگر مردی حداقل به مدت 6 ماه در زیر یک دقیقه انزال شود دچار انزال زودرس شده است؛ گاهی زود انزالی به حد شدید می‌رسد و فرد در شروع رابطه با معاشقه هم به انزال می‌رسد اما باید توجه داشت که گاهی ممکن است زود انزالی در آقایان به دلیل خستگی، استرس، ناراحتی و... به وجود بیایید که این مسئله چون موقتی است زود انزالی به‌حساب نمی‌آید. برای آنکه بگوییم مردی دچار زود انزالی است باید به مدت 6 ماه به‌صورت مدام در زیر یک دقیقه به انزال برسد.

تبیان: مشکل زد انزالی چه تأثیر منفی می‌تواند در زندگی یک زوج داشته باشد؟
طبق بررسی‌های انجام‌شده 30 درصد مردان دچار انزال زودرس هستند که این عارضه در مردانی دیده می‌شود که در آستانه 40 سالگی هستند و این مسئله معمولاً منجر به بروز مشکل در رابطه و حتی بر هم خوردن ازدواج می‌شود.

تبیان: علت زودانزالی در آقایان چیست؟
زود انزالی علل مختلفی مثل بیماری جسمی، استرس حاد، افسردگی، مشکل احساسی و... دارد که ما برای درمان ابتدا به سراغ علت می‌رویم مثلاً ممکن است علت زودانزالی در آقایی مشکل هورمونی باشد که در این صورت باید به متخصص اورولوژی مراجعه کند یا ممکن است فردی در اثر مصرف دارویی دچار چنین مشکلی شده است که با قطع مصرف دارو مشکل زود انزالی برطرف می‌شود ولی سخت‌ترین نوع درمان زود انزالی مسائل مربوط به اعصاب و روان است چراکه با آزمایش و مصرف قرص درمان نمی‌شود و علت بیشتر زود انزالی‌های این‌چنینی به خاطر اختلاف در روابط عاطفی با همسر است.

تبیان: چگونه می‌توان زود انزالی را درمان کرد؟
روش علمی و صحیح برخورد در فردی که دچار زودانزالی است، مراجعه به پزشکان متخصص روان‌پزشک، اورولوژی و سکس تراپیست است تا با تشخیص به‌موقع و درمان بتوانند درمان‌های لازم را بسته به شرایط فرد برای او تجویز کنند. درمان زود انزالی هم از طریق دارویی امکان‌پذیر است و هم غیر دارویی.

درمان‌های دارویی: درمان‌هایی هستند که آقا باید تحت نظر پزشک قبل از رابطه داروهایی مثل داروهای ضدافسردگی، داروهای آرام‌بخش و... را مصرف کند که این درمان در کوتاه‌مدت مؤثر است.

درمان‌های غیر دارویی: درمان‌هایی هستند که فرد پس از مراجعه به دکتر اورولوژی  مشکل خاصی در او دیده نمی شود و دکتر او را به زوج درمان ارجاع می‌دهد. در این زمینه وظیفه ی زوج درمانگر این است که جدا با آقا و خانم صحبت کند و شرح‌حال بگیرد که: چند سال است ازدواج‌کرده‌اید؟ زود انزالی از چه زمانی شروع‌شده است؟، آیا همیشه با این مشکل مواجه بوده‌اید یا جدیداً دچار این مشکل شده‌اید؟، اگر جدیداً دچار این مشکل شده‌اید آیا مسئله ی خاصی پیش‌آمده است؟

دکتر زوج درمان یا سکس تراپ با گفت‌وگو روش‌هایی را به فرد آموزش می‌دهد که تا حد زیادی می‌تواند به رفع مشکل زود انزالی کمک کند اما درصورتی‌که شرایط زودانزالی حاد نباشد، برای رفع این مشکل روش‌های خانگی وجود دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

درمان زود انزالی با هندوانه
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هندوانه این است که می‌تواند عروق خونی را شل کند و هیچ عارضه جانبی نداشته باشد. برای غلبه بر زود انزالی مراحل زیر را دنبال کنید:

- هندوانه را به قطعات کوچک تقسیم کنید

-  مقداری پودر زنجبیل و نمک روی هندوانه‌ها بریزید

-  اکنون خوراکی شما آماده است. می‌توانید این خوراکی را به هر سالاد دیگری اضافه کنید

عامل مؤثر در این ماده خوراکی ماده مغذی به نام سیترولین citrulline است. این ماده مغذی می‌تواند میل جنسی هر فردی را افزایش دهد.

درمان زود انزالی با زعفران، بادام، زنجبیل و هل
زعفران یک ماده تقویت‌کننده قوای جنسی است که برای درمان انزال زودرس استفاده می‌شود. برای درمان انزال زودرس با استفاده از این گیاه فوق‌العاده مراحل زیر را طی کنید:

-   10 عدد بادام را در آب بخیسانید و بگذارید یک روز بماند.

-  روز بعد بادام را پوست بکنید و آن را در مخلوط‌کن با یک فنجان شیر مخلوط‌کنید.

-  مقداری زعفران، زنجبیل و هل به این مخلوط اضافه کنید و آن را هرروز صبح بنوشید.

زعفران دارای مقدار زیادی کاروتنوئید است که به شکل آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و از بدن در مقابل بیماری‌هایی مانند عفونت، سرطان و بروز مشکلات ایمنی محافظت می‌کند.

برای درمان انزال زودرس بدن به مواد معدنی ضروری مانند زینک، فسفر، منیزیم، آهن و سلنیوم نیاز دارد که همه این‌ها در زعفران یافت می‌شوند. پتاسیم جزء مهمی از مایعات بدن و سلول‌هاست. این ماده معدنی فشارخون و ضربان قلب را تنظیم می‌کند. آهن برای بهبود سلول‌های قرمز خون و بسیاری از آنزیم‌های بدن ضروری است.

برای داشتن یک رابطه جنسی سالم و لذت‌بخش لازم است بدن یک فشارخون طبیعی داشته باشد و آن را حفظ کند. بهتر است از مصرف سدیم زیاد اجتناب کنید. ازآنجایی‌که بادام حاوی سدیم کمی است بنابراین استفاده از این ترکیب برای بدن بسیار سودمند است. بادام حاوی مواد شیمیایی مانند آل کارنیتین، ریبوفلاوین و فنیل آلانین است که می‌توانند حافظه و عملکرد عصبی را بهبود بخشند.

بادام سرشار از ویتامین‌های A، B1، B2، B6 و E است.

مهم‌ترین ترکیبات ضدالتهاب و آنتی‌اکسیدان موجود در زنجبیل عبارت‌اند از کورکومین، سالیسیلات، کافئیک اسید، کپسایسین و بتاکاروتن. مواد معدنی موجود در آن‌که می‌توانند از انزال زودرس پیشگیری کنند عبارت‌اند از زینک، فسفر، منیزیم، پتاسیم و آهن.

هل نیز حاوی منبع مواد معدنی مانند منزیم، کلسیم و پتاسیم است. پتاسیم برای کنترل ضربان قلب و فشارخون ضروری است و مس نیز به بهبود سلول‌های قرمز خون کمک می‌کند. (1)

امروزه هیچ بیماری و مشکلی در دنیا وجود ندارد که غیرقابل درمان باشد. زود انزالی هم ازجمله مشکلاتی است که به‌راحتی قابل‌درمان است اما متأسفانه برخی با سهل‌انگاری و از روی حجب و حیای بی‌جا به خود اجازه نمی‌دهند که برای چنین مسائلی به متخصص مراجعه کنند و حتی تا حدودی مشکل زود انزالی خود را طبیعی جلوه می‌دهند که این مسئله می‌تواند مشکل خانمان‌سوزی را در زندگی زناشویی ایجاد کند لذا توصیه می‌کنیم که برای بهبود روابط عاطفی و جنسی با مراجعه به متخصص و زوج درمانگر در حل این مشکل تعجیل کنید و مشکلی که امروز قابل‌حل است را با پشت گوش انداختن به یک مشکل بزرگ تبدیل نکنید.

پی‌نوشت: 1- ترجمه از سایت https://foodnhealth.org/watermelon-is-a-natural-viagra
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.