تبیان، دستیار زندگی

حذف سوابق تحصیلی از کنکور تضعیف برنامه درسی ملی است

دبیر کلی شورای عالی آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: تأثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجویان، عاملی برای تأمین عدالت آموزشی و توجه به برنامه درسی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
حذف سوابق تحصیلی از کنکور تضعیف برنامه درسی ملی است
به گزارش مرکز اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی نوید اهم دبیر کلی شورای عالی آموزش‌ و پرورش در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت کنکور در نظام آموزشی اظهار کرد:‌ یکی از موانع اجرایی نشدن سند تحول بنیادین در آموزش‌ و پرورش کنکور است چراکه پذیرش دانشجو به روش تستی و در چند ساعت اهداف و آموزه‌ های تربیتی را تحت تأثیر قرار می‌ دهد بنابراین اجراشدن سند را خدشه‌ دار می‌کند.
وی درباره استقرار پایه دوازدهم که از سال تحصیلی جدید در نظام آموزشی شکل‌ گرفته است، گفت: دانش آموزان پایه دوازدهم 45 ساعت درسی دارند که این زمان باید به 24 ساعت تقلیل یابد و مازاد آن صرف پرداخت به دروس کنکوری دانش‌ آموز شود، اما این پیشنهاد در شورای عالی آموزش‌ و پرورش پذیرفته نشد چراکه این موضوع منجر به کاهش ساعات درسی می‌ شود و هیچ مدرسه‌ ای این موضوع را نپذیرفت.

کنکور مانع تحولات در نظام تعلیم و تربیت است
نوید اهم تصریح کرد: کنکور باعث شده تا تحولات در نظام تعلیم و تربیت آن‌ طور که باید اتفاق نیفتد، در کمیسیون آموزش مجلس این موضوع مورد توجه قرارگرفته است و کارشناسان آ‌موزشی وزارتخانه به کمک نمایندگان آن را پیگیری خواهند کرد.
دبیر کلی شورای عالی آموزش‌ و پرورش با اشاره به موضوع سوابق تحصیلی،‌ گفت: برخی از نمایندگان معتقدند سابقه تحصیلی تأثیری در پذیرش دانشجو نداشته باشد که این موضوع با قانون مصوب سال 92 مغایرت دارد و به‌ نوعی گسترش‌ دهنده بی‌ عدالتی آموزشی است.
نوید ادهم ادامه داد: این تصمیم باعث می‌ شود برنامه درسی بی‌ اعتبار باشد هم چنین دانش‌ آموزانی که دسترسی کافی به امکانات ندارند نسبت به سایرین حقوق شان ضایع شود.
وی تصریح کرد: به‌ عنوان یک کارشناس آموزش‌ و پرورش از مجلس و به‌ ویژه کمیسیون ‌آموزش می‌ خواهیم که قانون به‌طور کامل اجرا شود و سوابق تحصیلی دانش آموزان در پذیرش آن‌ ها نقشی پررنگ ایفا کند.
 
مطالب مرتبط:
مافیا اجازه حذف کنکور را نمی‌ دهد
4 پیشنهاد برای تعدیل معضل کنکور سراسری
امتحان نهایی؛ جایگزین جدید کنکور

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش