تبیان، دستیار زندگی

تبیان برای پیشرفت اقتصاد پیشنهاد می دهد

وبسایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان در پی افزایش فشارهای بین المللی برای تحریم کشورمان،نسخه اقتصادی برای رهایی از وضع موجود پیشنهاد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تولید ملی
به گزارش روابط عمومی، بخش اقتصادی موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این مقاله را بر اساس نظرات کارشناسی تهیه و منتشر کرده است.
مجتبی مرادی در این مقاله می نویسد:«پس از خروج آمریکا از برجام بازه فرآیند اجرایی بازگشت تحریم‌های این کشور علیه ایران آغاز شده است که طبق آن قرار است تمامی تحریم‌ها در محدوده زمانی ۱۸ روز تا ۱۴ آبان ماه برداشته شود. در ماه‌های اخیر از سوی کشورهای مختلف واکنش‌های متفاوتی نسبت به این اقدام آمریکا و آینده تبادلات اقتصادی با ایران مطرح شده است. با توجه به وابستگی بالای اقتصاد ایران به درآمدهای نفت، تحریم نفت ایران اصلی‌ترین خبری بود که بارهای در روزهای اخیر مطرح شد خریداران نفت ایران نیز درحال تصمیم‌گیری جدی برای زمان بازگشت تحریم‌ها هستند طبق برخی اخبار منتشر شده هند به دنبال افزایش خرید نفت از آمریکا است و خود را برای دوران تحریم آماده می‌کند از سوی دیگر برخی پالایشگاه‌های چینی با افزایش مناقشات تجاری میان پکن و واشنگتن، خرید نفت خود را از ایران افزایش می‌دهند.اما سابقه تحریم‌های نفتی علیه ایران اسلامی، به سال ۹۱ بازمی‌گردد که در مدتی کوتاه صادرات نفت ایران به کمتر از یک میلیون بشکه رسید اما با تدابیری که اندیشیده شد فروش نفت به یک میلیون و سیصد هزار بشکه در روز رسید. "فروش سنتی نفت ایران" اصلی‌ترین علتی است که باعث شد دشمن تحریم آن را به‌عنوان کار ویژه خود برای فشار اقتصادی بر کشور برگزیند. لذا برای بی‌اثر کردن تحریم‌ صادرات نفت خام، می‌توان از دو روش استفاده از بخش غیردولتی برای صادرات نفت خام و همچنین گسترش ظرفیت پالایشگاهی و پتروشیمی کشور استفاده از ظرفیت آن برای تبدیل نفت خام به مشتقات نفت خام و محصولات پایین دستی پتروشیمی است.»
متن کامل این مقاله در نشانی https://tebyan.net/  قابل مشاهده است.