تبیان، دستیار زندگی

پیش‌بینی ورود 2000 زائر ترکیه‌ای از مرز بازرگان

در حالی که کمتر از چند روز به اربعین و نمایش عظیم اتحاد و همدلی مردم با حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین باقی مانده، خیل عظیم زوار حسینی از کشورهای خارجی از طریق مرزهای آذربایجان غربی وارد کشور شده و به واسطه وجود مرزهای مشترک به کشور عراق می‌روند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مرز

سالیانه میلیونها عاشق و دلداده در راهپیمایی اربعین سالار شهیدان شرکت می‌کنند و همزمان با آغاز راهپیمایی‌های دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع) شیفتگان آن امام رئوف از مرز زمینی بازرگان وارد کشور ایران شده و راهی کربلا می‌شوند.

موج سفرهای ورودی زائرین به کشورمان از اوایل هفته گذشته شروع شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از 2000 نفر از علاقه‌مندان و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از کشور ترکیه در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند. این همایش پیاده‌روی، جوان و پیر نمی‌شناسد و هرساله با حضور میلیونی مسلمانان از حدود 10 روز مانده به اربعین آغاز شده و تا 10 روز بعد از اربعین هم ادامه می‌یابد.

طبق هماهنگی به عمل آمده در کمیته ستاد استقبال از زائران غیر ایرانی در استان این تعداد از زائران به صورت رسمی  از ۱۹ مهر تا ۴ آبان ماه وارد کشورمان می‌شوند.

کاروان زیارتی زائران اربعین حسینی ترکیه از شهرهای اغدیر، کارس، استانبول و توزلوجا  و نیز کشور های اروپایی از جمله بلژیک با هماهنگی نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه، عازم کربلا شدند.

زائران اربعین حسینی ترکیه با هدف شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی از مرز بازرگان وارد کشورمان شدند و در بدو ورود این زائران، موکب مردمی اربعین شهید باکری آذربایجان غربی از زائران استقبال می‌کنند.

یک زائر اهل ایران در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، عشق به آن حضرت را توصیف ناشدنی دانست و گفت: سفر زیارت امام حسین(ع) با سایر سفرهای زیارتی قابل مقایسه نیست، اگرچه راه طولانی است امام عشق به اباعبدالله خستگی دوری راه را از تن می‌زداید. باید آیین پیاده‌روی اربعین همراه سایر مسلمانان به قاب تصویر کشیده شود تا دنیا شاهد موج عاشقان و دوستداران اهل بیت(ع) باشند.

محمد شنای، اهل ترکیه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا خاطرنشان کرد: هر انسان آزاده‌ای که با مکتب امام حسین (ع) آشنا باشد، بی‌اختیار عاشق آن حضرت می‌شود.

علی، اهل ترکیه یکی دیگر از جوانان عاشق اهل بیت  به خبرنگار ایسنا گفت: ذوق زیارت در میان عاشقان سالار شهیدان مخصوصا جوانان ترکیه‌ای به مثال اشک در چشم است که باید هرچه زودتر به هدف خود که پاکی وجود است برسد.

سردار شهسواری،  فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در حاشیه مراسم استقبال از زوار امام حسین علیه السلام که از پایانه مرزی بازرگان وارد کشور ایران شده‌اند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: پیاده روی اربعین سید سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام نمایش عظیمی از ولایت مداری و ارزش والای امامت است.

وی ادامه داد: کنگره عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی اهداف زیادی را دنبال می‌کند که یکی از آنها نشان دادن پایبندی مردم دنیا به اهداف و مرام امام حسین علیه السلام است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی هم‌چنین ابراز ارادت مسلمانان به سالار شهیدان را در کنار قبول نکردن ستم دشمن به مسلمانان را یکی دیگر از هدف کنگره عظیم اربعین حسینی عنوان کرد و در ادامه بر اقدامات دشمنان اسلام در راستای تفرقه افکنی در بین مومنین و شستشوی ذهنی سایر ملل نسبت به مسلمانان اشاره کرد و گفت: مسلمانان با حضور در پیاده روی اربعین حسینی پیام آزادگی را به دنیا مخابره می‌کنند.

به گزارش ایسنا،  زائران ترکیه‌ای در مسیر خود از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و همدان، عبور کرده و از طریق مرز شلمچه وارد کشور عراق می‌شوند.


منبع : ایسنا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.