تبیان، دستیار زندگی

داستان تام‌ گیتس و سگ زامبی برای کودکان چاپ شد

کتاب «سگ زامبی می‌تازد» نوشته «لیز پیشون» با ترجمه «آتوسا صالحی» به عنوان یکی دیگر از کتاب‌های مجموعه «تام‌ گیتس» توسط نشر افق برای کودکان به چاپ رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

  کتاب «سگ زامبی می‌تازد»

 کتاب «سگ زامبی می‌تازد» نوشته لیز پیشون به تازگی با ترجمه آتوسا صالحی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب یازدهمین عنوان از مجموعه تام گیتس است که این ناشر ترجمه‌اش را منتشر می‌کند.

«دنیای معرکه تام گیتس»، «بهانه‌های باحال و ماجراهای جالب دیگر»، «همه چیز عالی است (یک جورهایی)»، «ایده‌های بیست (حالا بگو نوزده)»، «تام گیتس لنگه ندارد(البته بعضی وقت ها)»، «یک کوچولو خوش شانسی»، «بعله! شاید هم نه» و «شاگرد اول کلاس (بگی نگی)» و «مهارت‌های فوق حرفه‌ای» عناوین کتاب‌هایی هستند که پیش از این و طی چند سال گذشته در قالب ترجمه مجموعه تام گیتس چاپ شده اند. «مهارت‌های فوق حرفه‌ای» زمستان سال گذشته چاپ شد.

کتاب‌های مجموعه تام گیتس، گرافیک‌رمان هستند که در آن‌ها متن و تصویر کتاب به صورت توام و در هم هستند. شخصیت اصلی این مجموعه پسربچه‌ای  به نام تام است که متن کتاب‌های مربوط به او، تلفیقی از نوشته و نقاشی است. به عبارت دیگر کتاب‌های مربوط به تام گیتس به صورت گرافیک رمان به چاپ می‌رسند. نویسنده این مجموعه، برنده جایزه واترستونز و جایزه ردهاوس شده و این جوایز را در کارنامه کاری خود برای نوجوانان دارد. ترجمه اولین کتاب تام گیتس در سال ۹۴ توسط نشر افق چاپ شد. لیز پیشون، برنده جایزه واترستونز و جایزه ردهاوس شده و این جوایز را در کارنامه کاری خود برای نوجوانان دارد.

در کتاب «سگ زامبی می‌تازد»، تام خیلی خوشحال است که برای اولین بار در زندگی‌اش صاحب یک حیوان خانگی شده و کلی برنامه‌ریزی کرده تا گروه سگ زامبی، بهترین گروه موسیقی دنیا شود. از همین اول کار باید به ترانه‌ای جدید فکر کند که درباره معلم‌ها هم نباشد، یک کلیپ فوق‌العاده بسازد که ظاهرا کاری ندارد، با وجود سروصداهای بلند یک حیوان خانگی شب‌بیدار سعی کند خوب بخوابد و دلیا خواهرش را اذیت کند که البته این مورد آخر هیچ ربطی به سگ زامبی ندارد اما کار باحالی و تبدیل به عادت همیشگی تام گیتس شده است. چون او این کار را در کتاب‌های پیشین هم انجام داده است.

در قسمتی از کتاب «سگ زامبی می‌تازد» می‌خوانیم:

خیلی خوشحالم که قرار نیست من به مدرسه کت آبی بروم. دیدن مرمر خیلی باحال‌تر است. (مگر اینکه هنوز خواب باشد). از طرف دفتر مدرسه حسابی کنترل می‌کنند که چه‌کسی اجازه دارد به خانه برود و چه‌کسی اجازه ندارد.

به آقای فولرمن لیستی داده‌اند و او می‌خواهد آن را بلند بخواند. دارم وسایلم را جمع و جور می‌کنم که می‌شنوم می‌گوید:

تام گیتس، مدرسه کت آبی.

تندی به آقای فولرمن می‌گویم: «چی؟ حتما اشتباه شده! پدر من خونه‌ست.»

«متاسفم تام، اینجا نوشته که باید بری مدرسه کت آبی.»

امی می‌بیند که خیلی وحشت کرده‌ام و برای همین ازم می‌پرسد که می‌خواهم با او به خانه‌شان بروم یا نه.

وقت زیادی برای فکر کردن ندارم.

زود می‌گویم: «بله لطفا، عالیه. ممنونم امی.»

آقای فولرمن می‌گوید:‌ «باشه، تام الان از خانم وزوز می‌خوام که با مادر یا پدرت تماس بگیرن.»

خب، این شد یک چیزی. حالا مجبورم صبر کنم ببینم کارم راه می‌افتد یا نه.

این کتاب با ۲۴۰ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۸ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: مهر