تبیان، دستیار زندگی

آغاز فعالیت موکب «علمدار کربلا» در مهران و کربلای معلی

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان ایلام گفت: موکب های کانون های مساجد با موافقت و همکاری ستاد عتبات عالیات فعالیت می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اربعین ، موکب

حجت‌الاسلام علی چراغی پور در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به آغاز خدمت رسانی موکب های کانون های مساجد استان ایلام در عراق گفت: برای موکب های کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری و موافقت ستاد بازسازی عتبات عالیات پروانه فعالیت صادر شده است و این مواکب تا 13 آبان ماه به زوار حسینی خدمت رسانی می‌کنند.

وی بیان کرد: موکب‌های مردمی کانون‌های مساجد با نام «علمدار کربلا» در شهر مهران و مسجد جامع اهل‌بیت (ع) این شهر و نیز در کربلای معلی در باب القبله برای پذیرایی و استقبال از زائرین اربعین حسینی آمادگی خدمت رسانی دارند.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان ایلام، اطعام و پذیرایی از زوار اربعین حسینی، توزیع بسته های فرهنگی،  اقامه نماز جماعت، برپایی محافل انس با قرآن، اجرای برنامه های فرهنگی با رویکرد قرآن و عترت، پاسخگویی به شبهات  دینی، سخنرانی با هدف تبیین حماسه عاشورا و قرائت زیارت عاشورا و نیز استقرار مبلغین ویژه کودکان و نوجوانان را از جمله برنامه های موکب های کانون های مساجد استان ایلام دانست.

چراغی پور خاطر نشان کرد: با هدف کسب دانستنی های مذهبی و آشنایی زوار حسینی با مسایل مختلف اربعین و کارکردهای آن در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، سخنرانان مواکب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به سه زبان عربی، فارسی و ترکی سخنرانی می کنند.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان ایلام به ضرورت ورود کانون های فرهنگی هنری مساجد در بحث کنگره عظیم اربعین اشاره کرد و گفت: انتقال فرهنگ اربعین در جامعه و جهان نیازمند انجام برنامه  ریزی در بعد فرهنگی است و کانون های فرهنگی هنری مساجد به دلیل جایگاه مردمی که دارند، می توانند در بسط و گسترش این فرهنگ نقش تاثیرگذاری داشته باشند.


منبع: خبرگزاری شبستان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.