تبیان، دستیار زندگی

تجدید میثاق خادمان موکب مهدی موعود(عج) با امام خمینی(ره)

خادمان موکب مهدی موعود(عج) پیش از اعزام به کشور عراق، با حضور در مرقد مطهر امام راحل، با آرمان‌های بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی، تجدید میثاق کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تجدید میثاق موکب داران با امام خمینی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، موکب مهدی موعود(عج) در شمار موکب های «ایرانی- عراقی» ستاد مردمی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور قرار دارد، که از روز (دوشنبه، ٣٠ مهر) در شهر کاظمی فعالیت خود را آغاز کردند.

خادمان این موکب که از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان جنوبی هستند، با شعار «تجلی اربعین انقلاب اسلامی در اربعین حسینی» در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) حضور یافته و با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تجدید میثاق کردند.

سعید اوحدی؛ رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این مراسم با اشاره به همکاری این سازمان با ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، در قالب ستاد مردمی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، از برپایی ٤ موکب در شهرهای مرزی کرمانشاه، ایلام و خوزستان و ٦ موکب با مشارکت جوانان ایرانی و عراقی در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین خبر داد.

وی خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی را توفیقی بزرگ برای خادمان اباعبدالله الحسین(علیه السلام) خواند و گفت: رویکرد فرهنگی، تقویت اتحاد و برادری شیعیان ایران و عراق و انتقال پیام اربعین وحدت آفرین اربعین با شعار " الحسین یجمعنا" که مقدمه ساز ظهور امام زمان(عج) است؛ از اهداف برپایی این موکب ها است

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این مراسم با اشاره به شکوه و عظمت پیاده روی اربعین حسینی، گفت: این حرکت خودجوش مردمی پشتوانه الهی دارد.وی با اشاره به عظمت دستگاه امام حسین(ع) به اجرو مقام خادمان اباعبدالله الحسین(ع) اشاره و ابراز کرد: خدمت به زائران اربعین حسینی باید با اخلاص، ایمان و از سر عشق و محبت به اهل بیت(ع) باشد که این خصیصه از ویژگی های بارز اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

در ادامه این مراسم که حجت الاسلام حسینی خراسانی مشاور دبیرستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز حضور داشت، ٤٠ نفر از خادمان موکب مهدی موعود(عج) جهت اعزام به شهر کاظمین و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، مورد بدرقه رسمی مسئولان ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار گرفتند.
گفتنی است، موکب مهدی موعود(عج) با ظرفیت پذیرایی روزانه ٦ هزار نفر از زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، فعالیت های متنوعی از قبیل استقرار نانوایی، آرایشگاه، خیاطی، اسکان زائران و برنامه های فرهنگی را در دستور کار خود دارد.
منبع : خبرگزاری شبستان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.