تبیان، دستیار زندگی

خدمت‌رسانی ۵۳ موکب اوقاف به زائران اربعین حسینی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در جریان بازدید از موکب اوقاف و امور خیریه در مرز شلمچه گفت: خدمت‌رسانی سازمان اوقاف به زائران اربعین در قالب ۵۳ موکب در ایران و عراق انجام می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
موکب

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل؛ دوشنبه در جریان بازدید از موکب سازمان اوقاف و امور خیریه در مرز شلمچه درباره خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: خدمت‌رسانی سازمان اوقاف به زائران اربعین در قالب 53 موکب در شهرهای عراق و سه مرز چذابه ، شلمچه و مهران انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه ۳۴موکب در داخل کشور و ۱۹موکب در شهرهای مقدس عراق برپا شده است، تصریح کرد: خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی تا بازگشت کامل آنان به کشور ادامه می‌یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف اسکان، تغذیه، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، خدمات پزشکی و بهداشتی و توزیع بسته‌های فرهنگی را از مهمترین خدمات ارائه شده از سوی مواکب اوقاف برشمرد و گفت: هزینه‌های انجام شده در مواکب از محل هدایای مردمی، خیران و نیات واقفین انجام شده است.

عادل با بیان اینکه معرفت ما به اربعین هر سال عمیق‌تر می‌شود و این از برکات معنوی سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) است، افزود: دریای خروشان جمعیت مشتاق به سمت کربلا و حضور در کنگره جهانی اربعین زیارت امام حسین (ع) هرسال ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم و دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) از سراسر جهان در کنگره عظیم اربعین حسینی حضور می‌یابند، تصریح کرد: دشمنان از این حضور که بزرگترین اجتماع بشری محسوب می‌شود، وحشت دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به مشارکت خودجوش مردم در بزرگداشت اربعین با برپایی مواکب در سراسر کشور از سیستان و بلوچستان گرفته تا بوشهر و فارس و کرمان خاطرنشان کرد: این همه شور و شعور و ابراز ارادت به ساحت مقدس سیدالشهدا (ع) تمام‌شدنی نیست و تا ابد این شور و حرارت پا برجا خواهد بود.
منبع : خبرگزاری شبستان



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.