تبیان، دستیار زندگی

«فعالان مسجدی» پیام‌آوران صلح و دوستی در پیاده‌روی اربعین حسینی هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال بنی هاشمی؛ امام جماعت مسجد آشتیانیها گفت: فعالان مسجدی، مبلغان و خطبای حوزوی ایران اسلامی، اجازه تحقق دسیسه شوم تفرقه‌افکنی میان شرکت کنندگان در حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین را نمی‌دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال بنی هاشمی

«حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال بنی هاشمی» امام جماعت مسجد آشتیانیها در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درباره نقش ائمه مساجد و مبلغان در تقویت روح همدلی و اتحاد در میان زائران اربعین حسینی، گفت: مردم طبق تحقیقات رسمی کشور، همچنان بیشترین اطمینان را به روحانیون دارند بنابراین ائمه جماعات مساجد، باید از این فرصت برای روشنگری درباره پیاده روی اربعین حسینی استفاده کنند.

مدیر سابق حوزه علمیه نبی اکرم(ص) خیابان نبی اکرم(ص) تهران، افزود: دشمن بداند مساجد، فعالان مسجدی، مبلغان و خطبای حوزوی ایران اسلامی، اجازه تحقق دسیسه شوم تفرقه افکنی میان شرکت کنندگان در حماسه عظیم پیاده روی اربعین را نمی دهند.

امام جماعت مسجد آشتیانیها خاطرنشان کرد: اربعین حسینی نشان دهنده حیات حادثه عظیم عاشورا است بنابراین ما ائمه جماعات مساجد و مبلغان حوزوی و همه صاحبان تریبون ها باید شعار وحدت را در روشنگری درباره اربعین حسینی، لحاظ کنند.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: اربعین حسینی طی سالیان اخیر، خاری در چشمان دشمنان دین اسلامی و تشیع، به ویژه آمریکا، صهونیست ها و وهابیت شده است از اینرو تلاش می کنند با هر ترفندی، مردم آزاده جهان را از حضور باشکوه و گسترده در پیاده روی اربعین حسینی، باز دارند.
امام جماعت مسجد آشتیانیها افزود: اهالی مسجد که همیشه پیام آوران صلح و دوستی میان ملت ها و مذاهب اسلامی بوده اند، به هیچ وجه اجازه چنین کاری را به دشمنان دین و عدالت نخواهند داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین بنی هاشمی خاطرنشان کرد: اسلام، دین صلح و دوستی، و البته مقابله محکم با زورگویان جهانی است، واقعیتی که طی سالیان اخیر، در حماسه باشکوه پیاده روی اربعین حسینی، جهانیان به چشم دیده اند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سنی، شیعه، مسیحی و پیروان سایر مذاهب و ادیان در صفوفی متحد در پیاده روی اربعین شرکت می کنند، اظهار کرد: متاسفانه برخی از شخصیت های علمی، گاهی به اختلاف افکنی ها دامن می زنند، اما بدانند شیعیان با تبعیت از مراجع تقلید، به ویژه شیعیان و سایر شهروندان عراقی با تبعیت از آیت الله العظمی سیدعلی سیستانی، و همچنین شیعیان جهان با اطاعت از ولی فقیه، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، همیشه رویه و رویکرد وحدت آفرینی و اتحاد را دنبال می کنند.

منبع: خبرگزاری شبستان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.