تبیان، دستیار زندگی

مجری نقش مهمی در برنامه گفتگومحور دارد

سیدمهدی حسینی از تهیه‌کنندگان تلویزیون می گوید در برنامه های گفتگومحور، مجری نقش مهمی دارد و اوست که با اطلاعاتش می تواند فضای گفتگو و اطلاعات را مدیریت کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 برنامه «رودررو»

سیدمهدی حسینی تهیه کننده برنامه «رودررو» درباره این مجله مناظره‌محور که از شبکه چهار سیما روی آنتن می رود، توضیح داد: ما سعی می کنیم براساس موضوعات روز، سوژه برنامه را انتخاب کنیم و تلاشمان این است که چالشی بین مخالف و موافق شکل بگیرد اما گاهی مباحثی وجود دارد که چالش بر سر آنها بحث منافع ملی را بوجود می آورد که نیاز است دو طرف موضوعی را تحلیل کنند.

وی با اشاره به رویکرد این برنامه اظهار کرد: بحث ما در این برنامه شفاف سازی است و اینکه به طور مثال در برخی موضوعات حقوقی و سیاسی افکار عمومی را نسبت به قوانین جامعه جهانی آگاه کنیم. حتی اگر این بحث ها برخی مسئولان را ناراحت کند ما آنها را مطرح می کنیم چون تعارف و مماشات نداریم و رسانه ملی وظیفه خود می داند که طرف مردم باشد.

تهیه کننده مجله «رودررو» درباره انتخاب موضوعات توضیح داد: ما معمولا سه تا چهار موضوع را در هر هفته برای هفته بعد مشخص می کنیم که این میان ممکن است برخی موضوعات هم به واسطه مسایل روز، دستخوش تغییر قرار بگیرد و سوژه دیگری جایگزین شود.

وی با اشاره به سختی دعوت از مهمانان در برنامه های گفتگومحور تصریح کرد: در برنامه های زنده که گفتگوهای روز در حوزه مسایل اقتصادی، سیاسی و... دارد مهمانان به سختی هماهنگ می شوند و حتی ممکن است به دلیل گیر کردن مهمان در ترافیک و یا مسایلی از این قبیل، برنامه تحت تاثیر قرار بگیرد.

این کارشناس رسانه اضافه کرد: مهمان در برنامه های مناظره ای جایگاه خاصی دارد و باید مراقب بود تا این جایگاه درگیر حواشی نشود، به طور مثال از همان ابتدا به صورت شفاف موضوع هر قسمت و یا طرفین بحث را به یکدیگر معرفی می کنیم که مهمانان از حضور طرف مقابل خود آگاه باشند.

حسینی در پایان با اشاره به اجرای مراد عنادی در این برنامه نیز اظهار کرد: یکی از نقاط قوت برنامه های مناظره محور، مجری است که می تواند با اشراف کامل به بحث آن را هدایت کند. به خیلی از مجری ها باید اطلاعات دهید و دایم در گوششان توضیحاتی بدهید که به طور مثال آمار مهمان غلط است و یا چه سوالی بپرسد.

«رودررو» با اجرای مراد عنادی سه شنبه ها ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

منبع: مهر