تبیان، دستیار زندگی

شبکه ملی خانواده شکل می‌گیرد

مدیرکل مشارکتهای اجتماعی وزارت کشور از تشکیل کارگروه تحکیم خانواده و ازدواج ذیل وزارت کشور خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جامعه و خانواده
کمال اکبری در نخستین کنگره ملی خانواده که در سالن همایش آدینه و با حضور ۷۰۰ سازمان مردم نهاد فعال در حوزه خانواده برگزار شد، با بیان اینکه همه در موضوع خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه اتفاق نظر داریم گفت: اگر جامعه‌ای بخواهد به تعالی برسد باید خانواده‌ای سالم و محکم داشته باشد.

وی افزود: رسول خدا(ص) ازدواج را اساس خانواده دانسته لذا یکی اقدامات برای خانواده مستحکم را تشویق به تشویق خانواده و ازدواج می دانیم.

اکبری بیان کرد: خانواده باید پویا بوده تا به پرورش نسل شاداب بیانجامد. اصل و اساس جامعه خانواده بوده و حتی مباحث اقتصادی، اخلاقی،امنیت روانی، امنیت فیزیکی بدون خانواده در جامعه شکل نمی گیرد.

معاون وزیر کشور در ادامه به اهمیت سازمان‌های مردم نهاد پرداخت و گفت: این سازمان‌ها در جهت منافع عموم و در بین حاکمیت و جامعه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: کارگروه ملی خانواده با مشارکت سازمانهای مردم نهاد در وزارت کشور تشکیل شده است که یکی از نتایج آن برگزاری این کنگره است.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف این کنگره این است که تجارب سازمان های مردم نهاد را به اشتراک گذاشته و در خدمت خانواده و جامعه باشند، نقش سازمان های مردم نهاد این است خانواده را توانمند کرده و از ناتوانی که در روابط بین والدین و فرزندان پیش می آید پیشگیری کنند.

وی اعلام کرد: کارگروه تحکیم خانواده، ازدواج در وزارت کشور با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد از اواخر سال گذشته شکل گرفته و منتج به این کنگره شده است.

اکبری بیان کرد: بستر لازم برای تشکیل شبکه ملی خانواده در حال انجام است تا یک نهاد ملی با مشارکت سازمان های مردم نهاد شکل بگیرد و امیدواریم این زمانی که ما قرار دادیم مورد رضایت خانواده قرار بگیرد.

وی گفت:دغدغه رهبری خانواده بوده و امیدواریم به عنوان سربازان این نظام دغدغه‌ها و درخواست های ایشان در حوزه خانواده را برآورده کنیم.
منبع: خبرگزاری مهر