تبیان، دستیار زندگی

نگاه تصویری به واقعه عاشورا در سوگواره نمایشی «سفر عشق»

سوگواره نمایشی «سفر عشق» نگاه تصویری به واقعه عاشورا دارد و تماشاچی را مرحله به مرحله با کاروان حسینی(ع) همراه می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


سفر عشق

حمید عبدالحسینی به عنوان مجری طرح و مدیر سوگواره نمایشی «سفر عشق» درباره آن گفت: اجرای این نمایش از ۲۱ مهر ماه آغاز شده است و تا پنجم آبان ماه ادامه دارد. ممکن است بعد از آن هم تمدید کنیم.

وی درباره محتوای نمایش توضیح داد: نمایش درباره واقعه عاشورا با یک نگاه نمایشی و تصویری از سیر این واقعه است و مرحله به مرحله حضور کاروان امام حسین(ع) در کربلا، فجایع و اتفاقات رخ داده در کربلا و بعد هم وداع با یاران و شهادت حضرت عباس(ع) و در نهایت رسیدن کاروان اسرای کربلا به دروازه شام را روایت می‌کند.

عبدالحسینی درباره موسیقی نمایش گفت: این کار موسیقی خاصی ندارد اما از نواهای چند مدیحه‌سرا بهره برده است. چند شب ابتدایی استقبال خیلی خوب نبود، چرا که به لحاظ تبلیغات مهجور بودیم ولی بعد از آن کار جا افتاد و خوشبختانه الان بهتر شده است.

وی در ادامه افزود: بازیگران نمایش امیر لی بلورچی، فرشاد رسولی، شهاب ذوقی، حسین مرادی نژاد، مهربان خداوردی، علیرضا پرتوی، محمد مهدی پریزاد، علی وسکاتی، حسام گنج خانلو، فرهاد ابری، مصطفی کلانتری و آیدین فرهنگ هستند.

مجری طرح «سفر عشق» درباره ویژگی این نمایش مذهبی گفت: سعی کردیم آنچه را در تاریخ درباره برخی مباحث واقعه کربلا نقل شده است، با زبان تطبیقی به صحنه بیاوریم و در کنارش ذکر مصیبت‌ها وعزاداری نیز وجود دارد که اینجا صحنه نمایش به نوعی تبدیل به یک مدیوم دیگری می‌شود.

علاقمندان برای تماشای این نمایش آیینی می‌توانند هر روز ساعت ۱۸ به خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب تالار مولوی مراجعه کنند. ورود برای عموم آزاد و رایگان است.


منبع: فارس