تبیان، دستیار زندگی

انتشار «توصیه‏ هایی از آیة الله کشمیری» در تبیان

وبسایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان همزمان با ماه ذی الحجه و در مقاله ای به بررسی و تبیین توصیه‏ هایی از آیة الله سید عبدالکریم کشمیری پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
توصیه‌هایی از آیت‌الله کشمیری
به گزارش روابط عمومی، بخش اخلاق و عرفان اسلامی موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این مقاله را بر اساس سیره حضرت آیت الله تهیه و منتشر کرده است.
«توصیه‏ هایی از آیة الله سید عبدالکریم کشمیری» عنوان مقاله ای ست که حسن رضایی برای تبیان تهیه کرده و در آن آمده است:«بی
تردید شما عالم شیعی ای را نمی توانید بیابید که خود را غلام مولا علی علیه السلام نداند و به این غلامی افتخار نکند.درسی که طلاب از عالمان بزرگ شیعه در طی این قرن ها باید بیاموزند، عشق به حضرت علی علیه السلام است.
عشقی که به طلبه چنان شور و شعفی می دهد که به آسانی می تواند تمام سختی ها و مصائب را تحمل نماید و راه سعادت رابپیماید. پیامبر صلی الله علیه و آله درباره دوستی امام علی علیه السلام این گونه می فرمایند:عنوان صحیفة المومن حب علی بن ابیطالب. سرلوحه کارنامه مومن،دوستی علی بن ابی طالب است.هم چنین آن پیامبری که خود نیز به علی علیه السلام عشق می ورزید فرمود: ما ثبت الله حب علی فی قلب مومن فزلت به قدم الا ثبت الله قدما یوم القیامةعلی الصراط.هرگاه خداوند عشق و دوستی علی را در دل مومنی استوار سازد و با این حال قدمش بلغزد(خطایی از او سر زند ) خداوند قدمش را در روز قیامت بر صراط، استوار نگه می دارد. آیت الله کشمیری همیشه در فکر حرم امیرالمومنین ‏علیه السلام و نجف اشرف و وادى‏ السلام بودند. وقتى سخن از دیار عاشقان مى‏ شد، با شور و میل و با احساسى خاص از آن یاد مى‏ کردند. این هجران سبب شد که در روح و جسم ایشان اثر بگذارد، و در خلوت خانه سکوت بنشینند.وی می فرمود: قبر حضرت آدم و نوح‏ علیه السلام در کنار قبر امیرالمومنین‏ علیه السلام مى‏ باشد. آن‏قدر نجف مهم است که مانند مرحوم شیخ زین‏ العابدین مرندى که مجتهدى مسلّم و باتقوا بود، گاهى مى‏ آمد جلو درب صحن امیرالمومنین علیه السلام، آن جا که گداها مى‏ نشستند، مى‏ نشست. مى‏ گفتند: آقا این جا خوب نیست؟! مى‏ فرمود: اینجا جائى است که امام زمان(عج) و حضرت خضر به طرف حرم مى‏ روند، من هم نشسته‏ ام تا شاید توجّهى به من کنند.»
علاقه مندان می توانند متن کامل این مقاله را در اینجا مشاهده کنند.