تبیان، دستیار زندگی

میزبانی خادمان افتخاری جمکران از زائران اربعین

حجت الاسلام حسین آبادی با اعلام آغار به کار موکب «مع امامٍ منصور» در مسیر نجف به کربلا، گفت: ۲۱۰ خادم که بیشترشان از خادمان افتخاری هستند طی ۱۰ روز برپایی این موکب به زائران اربعین خدمت رسانی می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موکب

حجت الاسلام «یاسین حسین آبادی» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با اعلام برپایی موکب مسجد مقدس جمکران در فضایی به مساحت دو هزار مترمربع، اظهار کرد: موکب «مع امامٍ منصور» در این فضا و با پیش بینی محل اسکان، آشپزخانه، محل ارائه خدمات فرهنگی، نمازخانه پیشخوان ارائه خدمات تغذیه ای و ... از یکم آبان تا روز اربعین حسینی پذیرای زائران می شود.
مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: همچون سال های گذشته و با پیش بینی های انجام شده این موکب امکان پذیرایی روزانه از 10 هزار زائر اربعین حسینی را دارد و خدمات مختلفی را به زائران عرضه می کند.
وی درباره برنامه های فرهنگی موکب «مع امامٍ منصور» بیان کرد: با همکاری جنبش فرهنگی مصاف «علی اکبر رائفی پور» هر روز در جمع زائران حاضر در موکب سخنرانی می کند؛ همچنین سخنرانان و مادحین اهل بیت(ع) نیز برای هر چه بیشتر به فیض رساندن زائران در این موکب حضور دارند.
حسین آبادی تاکید کرد: ارائه خدمات مشاوره ای در غرفه های کودک و نوجوان، اقامه باشکوه نماز جماعت و ... نیز ذیل برنامه های فرهنگی در موکب دنبال می شود.

مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران اعلام کرد: تیم خادمان موکب مسجد مقدس جمکران دیشب در قالب سه اتوبوس به کربلا اعزام شدند؛ هفته گذشته تجیهزات و گروه پیشرو اعزام شده بود و تیم اجرایی هم که غالب شان از مرکز خادمان افتخاری تشکیل شده است شامل 210 نفر  اعزام شده اند تا طی این 10 روز به زائران خدمت رسانی کنند.

وی با اشاره به آغاز برنامه های مسجد مقدس جمکران در قم از جمعه، 27 مهرماه، ابراز کرد: موکب پذیرایی از زائرانی که از قم برای رفتن به پیاده روی اربعین عبور می کنند در صحن رسول اعظم(ص) خدمت رسانی می کند، علاوه بر این، در باب المعصومه(س) نیز ایستگاه صلواتی تعبیه شده و هر روز بین زائران صبحانه توزیع می کند.

حسین آبادی اضافه کرد: پذیرایی از زائران اربعین در دیگر وعده ها در موکب صحنِ رسول اعظم(ص) انجام می شود. با تدارکات پیش بینی شده امکان پذیرایی از روزانه تا 15 هزار زائر اربعین در مسجد مقدس جمکران فراهم است و شبستان های کربلا و امام حسن عسکری(ع) و مسجد امیرالمومنین(ع) برای این پذیرایی در نظر گرفته شده است، البته در صورت افزایش جمیعت زائران، دیگر شبستان های مسجد نیز برای اسکان و پذیرایی از آنها فعال می شود.

مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: هم اکنون شبستان کربلا خدمات لازم را به زائران ارائه می کند، شب های گذشته بالای سه هزار نفر اسکان و پذیرایی داشته ایم و هر چه به اربعین نزدیک می شویم این جمعیت افزایش می یابد.


منبع : خبرگزاری شبستان  
 
 
 
 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.